علی قمصری: انتقاد به مدیریت جشنواره را حق خودم مى دانم

من، با خیلى ها کار کرده ام، از جایگاه فعلى ام هم راضى ام و نیازى به حسادت به کسى حس نمى کنم. پشت نامها هم پنهان نمى شوم.

انتقاد به مدیریت جشنواره راحق خودم مى دانم. چرا که باید بدانم ، درکشورى که بیشتر سال، اجازه ى کنسرت به مناسبتهاى مختلف وجود ندارد آیا باید با ناامید شدن از ماهیت جشنواره ى فجر، یک ماه دیگر را نیز به آن بهانه از فعالیتم در سال کم کنم؟

نبایدآیین نامه اى بر مبناى ضوابط به من موزیسین ارائه شود که بدانم اگر ماهیت این جشنواره را روابط تعیین نمى کند پس چه چیز تعیین مى کند؟ حتى با اعلام تفاوت بسیارعجیب ارقام قراردادها توسط خود شرکت کننده ها نباید مبناى این بى عدالتى و تبعیض را پرسید؟

چه چیزى عجیب تر از اهداى جوایز جشنواره از طرف داوران به خود داوران مى باشد؟

اینها همه اعلام شده اند و توهمات ما معترضان نیست. مگر در “ضرب اصول” منتقدین از مدیران جشنواره دعوت نکردند؟ چرا حاضر نشدند؟ جمله ى مدیر جشنواره “جشنواره کمیته ى امداد نیست که بخواهد از موسیقى مظلوم حمایت کند” که در مورد چرایى حذف موسیقى جدى از جشنواره گفته شد جاى دفاعى باقى مى گذارد؟

چطور در جشنواره ى فجر با این همه سابقه، به یک باره، از سایتى بى تجربه متعلق به یکى از نزدیکانشان، براى فروش بلیت کنسرتها رونمایى شد؟ مگر جشنواره سالانه برگزار نمى شود؟

چطور آلبومهایى که دو سال قبل از آن منتشر شده اند را برگزیدند؟ چطور مدیرى که بعد از سالها هنوز پول مالباختگان تعاونى مسکن را به آنها برنگردانده از بودجه ى دولتى جشنواره قراردادهاى دویست میلیونى بایک گروه مى بندد و اگر بودجه دارد چطور با گروه هاى خارج از محفل، قراردادهایى با مبالغ ناچیز بسته؟ (تمام ارقام توسط خود شرکت کننده ها اعلام شده و میگم میگمى وجود ندارد… معیار ، چه آیین نامه ایست؟ بخش “نسلى دیگر” و گروه هاى شهرستانى چطور کنار گذاشته شدند؟ بیلبوردهاى تبلیغاتى از آن چه کسانى بود و چرا؟ چندبرابر شدن دستمزد تعدادى سرخبرنگار، دلیل خاصى نداشت؟

طبق مستنداتى که خودشان ارائه کردند، نتیجه گیرى چیزى غیر از محفلى بودن جشنواره ى پارسال است؟ من براى اینکه ثابت کنم سنگ خودم را به سینه نمیزنم اینجا اعلام مى کنم که : هیچ وقت در فجر شرکت نخواهم کرد. اما به عنوان یک هنرمند، بسیار در مورد چگونگى برگزارى اش حساس هستم.

چرا که نمى خواهم از ماندن در کشورم به خاطر وجود زد و بندها و له کردن اخلاق، ناامید شوم.

باید براى خودم دلایل درستى براى ماندن در کشورم بسازم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی