وزیر ارشاد: خوانندگان پاپ هنگام اجرا تماشاگران را تحریک نکنند!

سام بورنگ

رسانه نوا – علی جنتی در جمع مدیران کل ارشاد استان‌ها گفت: ما حکومت اسلامی هستیم و در رأس این حکومت یک ولی فقیه آشنا به شعر و موسیقی و سینما و تئاتر داریم و ما باید براساس نظرات ایشان عمل کنیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه سوم مرداد ۱۳۹۵ با حضور در سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر ارشاد در ابتدای صحبت هایش گفت: مصاحبت با اهالی فرهنگ و هنر و نشست و برخواست با اهل اندیشه و اهل فرهنگ و هنر موهبتی است که هر کسی نمی تواند به دست بیاورد. خدا را شاکریم که چنین سعادتی داریم تا بتوانیم خدمت‌گزار اهل فرهنگ و هنر باشیم.

وزیر ارشاد در ادامه صحبت هایش به بیان توضیحاتی درباره برخی از معاونت های زیر مجموعه اش پرداخت. جنتی درباره معاونت هنری گفت: کسی مانند مرادخانی که از سال ۵۹ در وزارت ارشاد بوده و ۱۴ سال در دفتر موسیقی کار کرده مسئولیت معاونت هنری را برعهده دارد. جایی که اکنون خیلی سامان پیدا کرده است. همین اخیراً هم شیوه‌نامه برگزاری کنسرت های موسیقی ابلاغ شد. در تمام طول سال‌های بعد از انقلاب چنین شیوه نامه‌ای تدوین نشده بود. با این شیوه‌نامه همه تکلیف خودشان را می‌دانند. حتی تماشاگران هم تکلیفشان مشخص است.

وی ادامه داد: برخی از استان‌ها حساسیت‌های ویژه ای دارند و ما تمام تلاشمان را می کنیم تا به احساسات مردم احترام بگذاریم. به مرادخانی گفتم که به خوانندگان پاپ بگوید هنگام اجرا نباید تماشاگران را تحریک کنید، چون در این تحریک‌هاست که گاهی تماشاگران کارهای ناشایستی می‌کنند.

جنتی درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی گفت: برخی می گویند موسیقی حرام است و برخی می‌گویند موسیقی مطربی است. مگر ما قرار است با نگاه آنها عمل کنیم. ما حکومت اسلامی هستیم و در رأس این حکومت یک ولی فقیه آشنا به شعر و موسیقی و سینما و تئاتر داریم و ما باید براساس نظرات ایشان عمل کنیم. نظرشان درباره هنرهای مختلف هم مشخص است. البته ممکن است  تمام خواسته‌های ایشان محقق نشده باشد، اما ما در این راه تمام تلاش خودمان را می‌کنیم. برای مثال در حوزه تئاتر مشکلات بسیاری داشتیم. اما الان هر شب در تهران بین ۱۰۵ اجرا به روی صحنه می‌رود. تخلف‌ها هم به حداقل رسیده است.

وزیر ارشاد با اشاره به اصلاح مصوبه اجرای کنسرت‌ها گفت: در بخش موسیقی هم سعی کردیم که این مصوبه را که دستاویزی برای برخورد با کنسرت‌های موسیقی بود، اصلاح کنیم. یکی از نمایندگان مجلس گفت است که این کار خلاف قانون است. مصوبه‌ای که سال ۳۶ تصویب شده و تمام اماکن را از هتل و تالارهای عروسی را با عنوان اماکن برشمرده تا برای برگزاری مراسم از شهربانی مجوز بگیرند؛ آیا این تخلف است یا اینکه الان مصوبه را اصلاح کردیم که برای این کار باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. در عین حال همکاری خیلی خوبی هم با نیروی انتظامی داریم. من بارها تاکید کرده‌ام که لغو این کنسرت‌ها کمترینش به نیروی انتظامی بر می‌گردد و بیشترش به دستگاه قضایی برمی‌گردد که حکمی صادر کرده‌اند تا از برخی مسائل پیشگیری کنند.

جنتی تاکید کرد: متاسفانه برخی‌ها بی جهت سروصدا می کنند و صحبت‌هایشان دور از انتظار است. اگر مصوبه‌ای که ما اصلاحش کرده‌ایم، خلاف قانون باشد، هیئت نظارت بر مصوبات دولت می‌تواند ردش کند که این کار را نکرده است. این مصوبه اصلاح و تصویب شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی