برندگان اعزامی جایزه پیانوى باربد به پاریس رسیدند!

جایزه باربد
بیتا یاری

رسانه نوا – برندگان جایزه بین المللی پیانوی باربد، «اشکان لایق» و «محمدجواد بهرامی» که از سوی این فستیوال به فرانسه اعزام شده‌اند، به مقصد رسیده و هم اکنون در پاریس هستند.

به گزارش رسانه نوا، به نقل از آرش اسماعیلی، دبیرهنری فستیوال پیانوی باربد، حضور در فستیوال پلاژ موزیکال در بل ایل فرانسه و شرکت در مستر کلاس های پیانو و موسیقی مجلسی این فستیوال، بخشى از جوایز برندگان نهایى نخستین دوره جایزه بین المللى پیانوى باربد است که ٢٢ تا ٢۴ دى ماه سال گذشته (۱۳۹۵) در شهر شیراز برگزار شد.

این جایزه با ارسال ١٠٧ ویدئو از نمونه اجراى پیانیست هاى نوجوان و جوان ایرانى و نیز شرکت کنندگانى از اکراین و ارمنستان آغاز به کار کرد و پس از بازبینى نمونه‌هاى اجرا توسط کریستوف بوکودجیان، کارین ظریفیان و لیلا رمضان، ٢٠ منتخب مرحله دوم آن به شیراز فراخوانده شدند. از میان این پیانیست هاى مستعد میهنمان که طى سه روز حضور در شیراز از مسترکلاس کریستوف بوکودجیان، استاد کنسرواتوار شهر پاریس، بهره مند شدند، ١٠ نفر در قالب دو گروه سنى، به مرحله نهایى راه یافتند. پس از مرحله نهایى که به اجراى عمومى این نوازندگان اختصاص داشت، در گروه سنى الف (١١ تا ١٨ سال) بابک رشیدیان و محمدجواد بهرامى (ذخیره) و در گروه سنى ب (١٨ تا ٣۵ سال) اشکان لایق و متین لادانى (ذخیره) به عنوان برندگان نهایى معرفى شدند.

با جایگزینى محمدجواد بهرامى بجاى بابک رشیدیان، اشکان لایق و محمد جواد بهرامى به عنوان نمایندگان جایزه پیانوى باربد در فستیوال پلاژ موزیکال بانگور، به فرانسه اعزام شدند.

فستیوال پلاژ موزیکال بانگور از ١۵ تا ٢٧ جولاى ٢٠١٧ مقارن با ٢٣ تیر تا ۴ مرداد ٩۶ در بل ایل فرانسه برگزار مى‌شود.

نمایندگان جایزه پیانوى باربد در این فستیوال علاوه بر حضور در مسترکلاس های روزانه کارین ظریفیان و حضور افتخارى در کلاس های پیانیست های برجسته چون ژان-مارک لوئیزادا (فرانسه)، ماریا پروتا (ایتالیا) و الکساندر گاسپاروف (روسیه)، فرصت کار روى آثار فیلیپ هرسان، آهنگساز معاصر فرانسوى، تحت هدایت و نظارت خود آهنگساز را نیز خواهند داشت و از مستر کلاس های موسیقی مجلسی کریستف بو، ویولونسلیست به نام فرانسوی بهره خواهند برد.

همچنین، در برنامه اجراهاى رسمی فستیوال، سه شنبه ۳ مرداد به اجرای برگزیدگان جایزه باربد و لیلا رمضان، مدیر هنرى این جایزه اختصاص یافته است.

جایزه پیانوى باربد به عنوان نخستین جایزه بین المللى خصوصى کشور در حوزه موسیقى، به صورت دوسالانه، در شیراز برگزار مى‌شود.

کلیه هزینه هاى برگزارى این جایزه، از جمله رفت و آمد بین المللى و داخلى، اسکان، تغذیه و شهریه نمایندگان باربد در فرانسه را کارخانه و گالرى پیانوى باربد به مدیریت محمد ملازم متقبل شده است. ضمن آنکه همکارى سفارت فرانسه با برگزارکنندگان جایزه باربد نیز شایسته تشکر است.

لازم به ذکر است دومین دوره جایزه بین المللی پیانوی باربد، آبان ماه ٩٧ در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی