آلبوم موسیقی «دیوِرتیمِنتو» منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم «دیوِرتیمِنتو» جدیدترین اثر کلاسیک «احمد پژمان» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

آلبوم «دیوِرتیمِنتو» جدیدترین اثر کلاسیک «احمد پژمان» است و خصوصیات سبکی آن به مانند سایر آثار او است. دیورتیمنتو یک کلمه ایتالیایی به معنای تفریح و سرگرمی است که از قرن بیستم توسط آهنگسازان کلاسیک برای کارهای نه چندان جدی به کار می رود. نام این آلبوم خود نوعی شوخی است، زیرا که موسیقی در این آلبوم نه ساده، بلکه در حد خود پیچیدگی دارد و مخاطب خاص خود را می‌طلبد.

«احمد پژمان» با اینکه بیشتر با نام آهنگساز فیلم شناخته می شود، در حقیقت آهنگسازی کلاسیک است. در موسیقی او فضای غالب موسیقی رمانتیک است با سازبندی غربی، اما ملودی های ایرانی و بعضا سازهای شرقی در جای جای آثار او یافت می شوند.

آلبوم «دیورتیمنتو» شامل چندین قطعه برای کوینتت زهی است که ملودی غالب قطعات آن بر اساس موسیقی ایرانی است. در این آلبوم هنرمندانی همچون «علی جعفری پویان»، «سهراب برهمندی» و «آتنا اشتیاقی» به عنوان نوازنده حاضرند.

«احمد پژمان» تا به حال برای بیش از بیست فیلم موسیقی ساخته و نزدیک به ۱۰ آلبوم در سبک کلاسیک از او وجود دارد. سمفونی «ناگهان رستاخیز» او را باید یکی از عظیم ترین آثار کلاسیک نوشته شده به دست یک آهنگساز ایرانی دانست. 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی