بل کانتو بار دیگر آثار جوزپه وردی را روی صحنه برد

بل کانتو
سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت گروه کر بل کانتو شب گذشته چهاردهم شهریورماه با اجرای آثاری از آهنگساز شهیر ایتالیایی جوزپه وردی همچون اپرا مکبث و اپرا نیروی سرنوشت در تالار وحدت برگزار شد.


به گزارش رسانه نوا، خوانندگان آواز زیبا در کر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی ها برای بار دیگر میزبان مخاطبان خود در تالار وحدت بودند و اجرایی دیگر از آثار بزرگ اپراهای ایتالیایی را به صحنه بردند. این گروه در این سال ها آثار بسیاری از اپراهای ایتالیایی را به اجرا گذاشته اند که در میان آن ها آثار آهنگساز برجسته جوزپه وردی سهم بیشتری داشته است. اپراهایی چون نابوکو، لا تراویاتا، دون کارلو، ارنانی و ریگولتو، در اجراهای قبلی بل کانتو به اجرا در آمده ئ تاثیرگذار و خاطره ساز بوده اند و همواره مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفتند در اجرای شب گذشته این گروه دو اپرای دیگر از جوزپه وردی به اجرا در آمد که هر دو این اپراها در شمار برجسته ترین شاهکارهای تاریخ اپرا هستند. یکی اپرای مکبث برگرفته از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر و دیگری اپرای نیروی سرنوشت (لا فورتسا دل دستینو) که هر دوی آنها ساخته جوزپه وردی بر روی لیبرتوی (اپرا نامه) فرانچسکو ماریا پیاوه بوده و در کنسرت شب گذشته نیز بل کانتو به خوبی از پس اجرای آن برآمد.
گروه با ترکیبی از خوانندگان سوپرانو، آلتو، تنور و باس و نوازندگانی از سازهایی پیانو، فلوت، ابوا، ویولن، ویولا، ویولنسل، کنترباس و سولیست تنور بر روی سن حاضر شدند. بهنام ابوالقاسم پیانیست، امین عطایی کنسرت مایستر، شقایق صادقیان نوازنده فلوت، نازنین احمدزاده نوازنده ابوا، نوید شعبان زاده نوازنده ویولن، کاوه تسعیری نوازنده ویولا، بهرنگ معتمدی نوازنده ویولنسل و هادی اسماعیلی نوازندگی کنترباس را برعهده داشتند هادی بادوام نیز سولیست تنور بود.
گروه خوانندگان بل کانتو نیز؛ در بخش سوپرانو سحر اسلامبولچی، سمانه پایا، آتنا تقوی، صهبا خلیلی امیری، شیوا سلمانی، بهشته صفاخواه، فوژان مالکی، سیما مرزبان، فرین مقدم، غزاله مهرابی، پیتا یاسری، در بخش آلتو طراوت بافزونی، فاطمه حیدری، نیوشا خالقی، طراوت سلحشوری، نگین صدق گویا، غزاله طوسی، بهار مرسلی، مرضیه مولایی، ندا نوری، در بخش تنور سعید اسماعیلی، هادی بادوام، احسان تمرآبادی، آرش فراست، آرون فرد و در بخش باس میلاد بنی کلامی، پرهام دمشقی، نیما گچ پز بودند.
۱۳ قطعه به اجرا درآمد که در میان آن ها قطعات دشواری نیز وجود داشت. اپرای ریگولتو، اپرای ایل ترواتوره، اپرای مکبث، اپرای لا فورتسا دل دستینو، اپرای نیروی سرنوشت و … همچون روال همیشگی بل کانتو که پایه و اساس آن اجرای اپراهای ایتالیایی است در تمام رپرتوار این کنسرت نیز حتی یک قطعه به زبان غیر ایتالیایی اجرا نشد و چوب رهبری نیما پناهی ها با اجرای هر قطعه به رقص درآمده و استقبال حاضران در سالن در پایان اجرای هر اثر و این همسرایی و همنوازی شوری برای ادامه کنسرت برمی انگیخت.
نیما پناهی ها پیشتر تاکید کرده بود؛ بل کانتو در تمام این سال ها نقش بسیار بزرگی در آشنایی مردم با این سبک از موسیقی ایفا کرده است و این کنسرت نیز در راستای همین هدف شبی دیگر را در تالار وحدت در زمره اجراهای پیشین خود به ثبت رسانید.
نگین صدق گویا هنرمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در اجرای شب گذشته بل کانتو در بخش آلتو حضور داشت که اولین حضور این هنرمند در عرصه موسیقی محسوب می شود. چهره های هنری که دیشب برای تماشای این کنسرت حضور پیدا کردند، از هنرمندان عرصه موسیقی، تئاتر، سینما و ادبیات کشور بودند که ازجمله رافائل میناسکانیان، رضا بابک، دکتر چراغعلی، بهزاد خداویسی، دکتر افسری، بیژن بیرنگ قابل ذکر هستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی