سامان احتشامی: این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است

سامان احتشامی
سام بورنگ

رسانه نوا – رسیتال پیانوی آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و ۱۰۰ هنرجوی این آکادمی در آن به اجرای برنامه پرداختند.


به گزارش رسانه نوا، آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار جمعه در تاریخ های۳۰ تیرماه، ۱۳ و ۱۹ و ۲۷ مرداد در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و احتشامی در تلاشی محترم سعی کرده سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو را ارتقا داده و بتواند مسیر فراگیری این ساز را به روشی ساده و علمی در اختیار علاقمندان این ساز و خانواده‌ها قرار دهد.
سامان احتشامی درباره جزئیات این برنامه و اجرای آثار هنرجویانش در این رسیتال که برگرفته از آثار قدیمی و پرطرفدار موسیقی ایرانی و پاپ بود، گفت: «من موسیقی‌ای را تدریس می‌کنم که آنرا یاد گرفته‌ام و موسیقی‌های جدیدی که این روزها وجود دارند در زندگی من نبوده و معلم‌های من این موسیقی‌ها را نشنیده‌اند. از آنجای که نتاسیون درستی برای آنها وجود ندارد و منبع درستی برای تدریس آن وجود ندارد ترجیح می‌دهیم موسیقی‌هایی را که کتابت شده و منابع درستی برای آن است را آموزش دهیم و بچه ها با آنها روی صحنه می‌روند و به اجرای برنامه بپردازند.»
احتشامی درباره نوع ارتباطش با هنرجویان خود که در تمام مقاطع سنی از شاگردانش هستند نیز گفت: «یک معلم باید بسیار خودش را پائین بیاورد و خود را بشکند و به میزان هنر همان هنرجو با او روی صحنه کار کند. فکر می کنم چون من این کار را کرده‌ام توانسته ام ارتباط خوبی با هنرجویانم برقرار کنم. من در ۴ هفته ۱۰۰ هنرجو را روی صحنه آوردم و آنها همه در کنار خانواده هایشان به اجرای برنامه پرداختند. هیچ مسابقه‌ای را برگزار نکردم و هیچ داوری ای نشد و جوری رفتار نکردم که هیچ هنرجویی بهتر و بالاتر از هنرجوی دیگر دیده شود. کار هر هنرمند و هر هنرجویی برایش ارزشمند است و هدف اصلی این برنامه چگونگی یادگرفتن پیانو در تمام دنیا را نشان میدهد و ۱۰۰نفر موسیقی کلاسیک و پاپ و ایرانی را روی صحنه اجرا کردند و این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است.»
این برنامه که در قالب تکنوازی و گروه نوازی پیانو برنامه اجرا شد، با سه هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیرفراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی از سوی سامان احتشامی طراحی و تدوین شده است.
یلدا صمدی، سینا سلیم‌زاده، هیراد پناهی، پیمان جوانمرد و سامان احتشامی در بخش های مختلف این رسیتال با هنرجویان شان روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.
گفتنی است «راز احتشامی» (همسر سامان احتشامی) به عنوان مدیر آکادمی پیانوی سامان احتشامی ، مدیریت و برگزاری این رسیتال بزرگ را بر عهده داشت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی