اسفندیار قره باغی کتاب «متولد بهمن» را منتشر کرد

سام بورنگ

رسانه نوا – کتاب «متولد بهمن» شامل ۲۰ ساعت گفتگو با اسفندیار قره باغی خواننده موسیقی انقلابی کشورمان منتشر شد.

این کتاب همزمان با گرامیداشت روز ۱۳ آبان توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی می‌شود.

کتاب «متولد بهمن» شامل ۲۴۰ صفحه و در توضیح آن آمده است:

«صدای اسفندیار قره‌باغی دیگر این روزها با یک پدیده جهانی پیوند خورده است؛ پدیده‌ استکبارستیزی. این صدا، واسطه و ‌حاملِ شاخص‌ترین قطعه موسیقایی ضداستکباریِ عصر ماست؛ همو که سرود جاودانه‌ «امریکا ننگ به نیرنگ تو» را در موقعیتِ خاص سال ۱۳۵۹ خواند تا استکبارستیزان، حنجره‌ای رسا در مواجهه با شیطان بزرگ داشته باشند.

اینک و در آستانه سالگرد حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، کتاب خاطرات این چهره ماندگار موسیقی انقلاب توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده و توسط نشر معارف منتشر و توزیع می‌شود تا گوشه‌ای از دنیای بزرگ تجربه موسیقی در عصر انقلاب، رونمایی شود.

کتاب «متولد بهمن» از سری کتاب‌های تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، حاصل ۲۰ ساعت گفتگو با اسفندیار قره‌باغی است که همزمان با یوم‌الله ۱۳ آبان، در همایش تخصصی تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی می‌شود. در این کتاب، فرازها و مقاطع مهمی از سرگذشت موسیقی ایران از سالهای دهه چهل و ‌پنجاه به این سو، در قالب خاطرات استاد قره‌باغی مرور شده است.

یکی دیگر از فصول مهم کتاب، بازخوانی رویدادها و تحرکات اهالی موسیقی، همزمان با روزها و شب‌های منتهی به بهمن ۵۷ را شامل می‌شود؛ اما درخشان‌ترین بخش کتاب، آنجاست که اسفندیار قره‌باغی با ورود به مرکز موسیقی صداوسیما، همراه با جمعی از نامداران شعر وموسیقیِ آن روزگار، به خلق قطعات و آثار پرشکوه و ماندگاری مانند «امریکا ننگ به نیرنگ تو» و صدها اثر دست می‌زند و مخاطب، با مرور خاطرات قره‌باغی، به واقع تاریخ موسیقی انقلاب را نیز بازمی‌خواند. مصاحبه، تحقیق و تدوین این کتاب را روح‌الله رشیدی برعهده داشته است.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی