نکوداشت «فخری ملک‌پور» در تالار وحدت برگزار می‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – مراسم نکوداشت «فخری ملک‌پور» نوازنده و مدرس پیانو پنجم شهریورماه با حضور برخی هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه نوا، مراسم نکوداشت استاد فخری ملک‌پور – نوازنده و مدرس پیشکسوت پیانو – در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی برگزار می‌شود، هنرمندانی مانند محمد اسماعیلی و سعید ثابت به هم‌نوازی سنتور و تمبک می‌پردازند. حریر شریعت‌زاده، نوازنده پیانو و از شاگردان استاد فخری ملک‌پور نیز قطعاتی را به خوانندگی سالار عقیلی اجرا می‌کند. پخش کلیپ تصویری از پیانونوازی استاد ملک‌پور با همراهی سالار عقیلی از جمله بخش‌های این مراسم نکوداشت است.

فخری ملک‌پور، نوازنده پیشکسوت پیانو، تنها یادگار سبک پیانونوازی استاد مرتضی‌خان محجوبی است که به مدت ۱۲ سال نواختن پیانو به سبک ایرانی را از این استاد برجسته فرا گرفت. او چهار سال نزد استاد احمد عبادی به نواختن سه‌تار و همچنین به فراگیری بیشتر موسیقی ایرانی نزد اساتیدی مانند ادیب خوانساری، حسین تهرانی، عبدالحسین شهنازی، رضا ورزنده و علی تجویدی پرداخت.

همکاری با هنرمندان شناخته‌شده‌ای مانند پرویز یاحقی، محمود خوانساری، اسدالله ملک، فرهنگ شریف، رضا ورزنده، حسن کسایی، عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان از جمله فعالیت‌هایی است که این هنرمند در عرصه موسیقی انجام داده است. استاد ملک‌پور طی سال‌های اخیر، علاوه بر نوازندگی و آهنگسازی به تدریس ساز پیانو به شیوه ایرانی نیز مشغول بوده است.

«مشق استاد» شامل سه لوح فشرده از نواخته‌های این هنرمند و دست‌نوشته‌های استاد مرتضی محجوبی از تالیفات مهم این هنرمند در عرصه پژوهش است.

«طرب‌انگیز»، «آه باران»، «به که مانی»، «نسیم بهاری» و «در آیینه خیال» از جمله آثار موسیقایی این هنرمند پیشگام موسیقی ایرانی است که تا کنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مراسم نکوداشت استاد فخری ملک‌پور ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه، پنجم شهریورماه توسط موسسه فرهنگی – هنری «راد نواندیش» برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی