دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان با ۲۰۵ برگزیده به کار خود پایان داد

سام بورنگ

رسانه نوا – دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان شب گذشته ۲۴ شهریورماه با معرفی ۲۰۵ برگزیده در سه شاخه‌ی موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی به پایان رسید.

مراسم اختتامیه‌ی این دوره از جشنواره با حضور بزرگان موسیقی ایران، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و دبیران جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائتی از آیات قرآن مجید، نماهنگی از روند انتخاب آثار دوره‌ی دهم جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان پخش شد و سپس  سیدعباس سجادی در مقام مجری این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره، از بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

جمالی ضمن تبریک به هنرمندان موسیقی به‌واسطه‌ی برگزاری جشنواره‌ی جوان گفت: این جشنواره فاصله‌ی معناداری با صنعت موسیقی ایرانی گرفته و به فرهنگ موسیقی نزدیک‌تر شده است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم به سمتی حرکت کنیم که این رویداد موسیقی مبنایی برای ارزش‌گذاری فرهنگی باشد که اساساً می‌تواند بن مایه‌ی فرهنگی ما را تشکیل دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانند در آینده در جهت اعتلای این حرکت فرهنگی گام‌های مؤثرتری بردارد.

در ادامه این مراسم نوازندگان نوجوان و جوان سازهای محلی به اجرا پرداختند و سپس متن سخنرانی هومان اسعدی، دبیر دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان توسط سیدعباس سجادی قرائت شد:

«جشنوارۀ ملی موسیقی جوان جشنواره‌ای زیربنایی و تخصصی است که امکانی برای ارزیابی وضعیت کمّی و کیفی آموزش موسیقی در کشور به دست می‌دهد. این جشنواره، از سویی، موجب ایجاد انگیزه‌ای برای تلاش و تکاپوی بیشتر در میان نسل جوان موسیقیدانان ایران می‌شود و، از سوی دیگر، با همکاری صمیمانۀ جمع کثیری از استادان برجستۀ موسیقی کشور مجالی شایسته و ارجمند برای ارزیابی سطح کیفی آثار نسل جدید و سمت و سودادن به فعالیت‌های موسیقایی آنان فراهم می‌آورد.

یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای این ادوار جلب اعتماد و مشارکت جمعی از برجسته‌ترین استادان موسیقی کشور بوده است؛ به‌گونه‌ای که در دورۀ اخیر قریب به ۸۰ نفر از استادان در مراحل مختلف، از تدوین فراخوان تا داوری آثار در مراحل مقدماتی و نهایی، با جشنواره همکاری کرده‌اند. لذا، شایسته است مکانیسم حصول این دست‌آورد مورد توجه مسئولین قرار گیرد. در واقع، مهم‌ترین دلیل ایجاد این فضای همدلانه و مشارکت حداکثری جامعۀ موسیقی، اتخاذ سیاستی مناسب در تکوین ساختار جشنواره بوده است، بدین معنا که دولت اساساً نقشی حمایتی و معطوف به امور اجرایی داشته است و تصمیم‌گیری‌ها و امور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را برعهدۀ اهل فن گذاشته است. دبیر جشنواره نیز، که خود عضوی کوچک از جامعۀ موسیقی است، به دور از هر گونه اِعمال نظر یا سلیقۀ شخصی، صرفاً خود را نماینده و کارگزارِ برآیندِ آراء استادان دانسته است. شایسته است مسئولین و دبیران ادوار آتی، با اتخاذ رویکردهای مناسب، در حفظ این دست‌آورد و سرمایۀ عظیمِ معنوی بکوشند. تأمل در سیر تحولات این چند دوره نشان می‌دهد که گسترشِ کمّی و ارتقاءِ کیفیِ جشنواره با نگاهی واقع‌بینانه و با برنامه‌ریزی‌هایی دقیق و تدریجی صورت پذیرفته است. در واقع، این نکته را باید در نظر داشت که توسّعِ معناییِ بسیار، خود باعث بی‌معنایی می‌شود. لذا، شایسته است حدود و ثغورِ جشنواره به دقت در نظر گرفته شود و بیش از ظرفیت‌های واقع‌بینانه، باری بر دوش این جشنواره گذاشته نشود تا همچنان شاهد تداوم برگزاری جشنوارۀ ملی موسیقی جوان باشیم.»

اسعدی در پایان متن سخنرانی خود از حضور استادان برجسته‌ی موسیقی ایران، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر اجرایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، مدیرکل دفتر موسیقی و ستاد جشنواره تقدیر و تشکر و برای شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کرد.

 

 

*برگزیدگان بخش موسیقی نواحی ایران

 

در ادامه با حضور دبیر جشنواره و داوران بخش موسیقی نواحی،  برگزیدگان این بخش  معرفی و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی خود را دریافت کردند به طوری که در بخش موسیقی مازندران هیئت داوران نفرات اول تا سوم انتخاب نکردند و رده‌ی سنی الف سیدمحمدرضا محمدی سیدکلایی نوازنده‌ی دوسرکوتن، دوتار از قائم شهر و سیدابوالفضل مختاری سنگدهی نوازنده‌ی لَـله‌وا از ساری، در رده‌ی سنی ب حمیدرضا قیاسی نوازنده‌ی لـله‌وا از آمل و در رده‌ی سنی ج سیدمهبد نبوی تهرانی نوازنده‌ی کمانچه از آمل را به عنوان برگزیده انتخاب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را اهدا کردند.

همچنین در این بخش هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر از سامی گل‌زاده گنگرج نوازنده‌ی لـله‌وا در گروه سنی الف از آمل و امیرحسین جعفری خواننده‌ی موسیقی مازندرانی در گروه سنی ب تقدیر کردند.

 

در بخش موسیقی لرستان؛ ساز کمانچه‌ی لری، رده‌ی سنی الف، سبحان امرائی از کوهدشت رتبه‌ی اول، سهراب بحیرائی از نهاوند رتبه‌ی دوم و رضا جایدری از خرم‌آباد رتبه‌ی سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را دریافت کردند.

در رده‌ی سنی ب، میلاد علیپورراد از کوهدشت رتبه‌ی اول، سیدسعید سلامتی ضرون

از شهر قدس رتبه‌ی دوم و حسن سالاروند از دورود رتبه‌ی سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را دریافت کردند.

در رده‌ی سنی ج هیأت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول و دوم ندانستند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را مشترکاً به میلاد فلاحی از دورود و یونس غلام‌زاده علم از خرم‌آباد به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

 

در بخش سرنای لرستان، رده‌ی سنی الف تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی هیئت داوران به امیرحسین بسطامی و شاهرخ پیمانی از خرم‌آباد تعلق گرفت.

 

در بخش موسیقی آذری، ساز تارِ آذری رده‌ی سنی الف، هیئت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را به فرزین انگوری رازقی از تبریز به عنوان رتبه‌ی اول، شهریار مشتاقی از تبریز به عنوان رتبه‌ی دوم و یانار رنجبریان‌اصل از تبریز به عنوان رتبه‌ی سوم تقدیم کردند.

در رده‌ی سنی ب نیز جهانگیر ملکی از شهر جدید سهند و شهریار الهی از مشکین‌شهر مشترکاً رتبه‌ی اول را کسب کردند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را دریافت نمودند.

هیئت داوران در این رده سنی هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم و سوم تشخیص ندادند.

در رده‌ی سنی ج، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به المان اطهری از خوی به عنوان رتبه‌ی اول، بهروز اسکندری از زنجان به عنوان رتبه‌ی دوم و سعید ضاربی از میانه به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

 

در بخش ساز کمانچه‌ی آذری، رده‌ی سنی الف نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از سوی داوران به چیچک شاطرزاده تبریزی از تبریز به عنوان رتبه‌ی اول، آراز عباسی لشنلو از ارومیه به عنوان رتبه‌ی دوم و رضا محمدی از تبریز به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا شد.

در رده سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی تشخیص ندادند و در رده‌ی سنی ج از مسعود رضا قلی‌زاده از میانه نیز با اهدای لوح، تقدیر کردند.

هیئت داوران همچنین در ساز نقاره‌ی آذری، رده سنی ج، از سیدامیر آل‌نبی از تبریز، در ساز قوپوز گروه سنی الف از اسماء میکائیلی از مشکین‌شهر تقدیر کردند.

 

در بخش موسیقی ترکمن، ساز دوتار ترکمن نیز هیئت داوران شرکت‌کننده‌ای را به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب نکردند و رده‌ی سنی ب لقمان امانیان و همرا پورقاز در رده‌ی سنی ج از بندرترکمن شایسته‌ی تقدیر ویژه دانستند و لوح تقدیر و جایزه نقدی را به این دو نوازنده تقدیم کردند.

 

در بخش موسیقی بوشهر، ساز نی‌انبان، گروه سنی ج، هیئت داوران محسن آقایی عطاآباد و ساناز یوسفی بوشهری از بوشهر را شایسته‌ی تقدیر ویژه دانستند و لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را به این دو نوازنده اهدا کردند.

 

در بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان، ساز دوتار رده‌ی سنی الف، هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را به یاسمین تنها از مشهد به عنوان رتبه‌ی دوم و محمدامین شیری از تایباد و کیان واحدی از تربت جام مشترکاً به عنوان رتبه‌ی سوم دادند.

 

در رده‌ی سنی ب، نیز هیئت داوران هیچ‌‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول ندانستند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را به همایون حامدی از تربت جام به عنوان رتبه‌ی دوم و مصطفی تیموری از تربت جام به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان رده‌ی سنی ج را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را مشترکاً به علی شیری مشهدریزه از تایباد و علی پورعطایی محمودآبادی از تربت جام به عنوان رتبه‌ی دوم و نیز مشترکاً به ساویس آقامحمدی از تربت جام و فریبا پورعطایی محمودآبادی از تربت جام به عنوان رتبه‌ی سوم تقدیم کردند. در این بخش همچنین از سجاد رضایی‌نسب، نوازنده‌ی دوتار از شهر کاشمر تقدیر شد.

 

در شاخه‌ی آواز تربت جام نیز تندیس، لوح تقدیر و جیازه نقدی به مبین دُرپور به عنوان برگزیده و لوح تقدیر جشنواره به محمدامین امینی خلیلی به عنوان تقدیر شونده تعلق گرفت.

 

در بخش دوتار موسیقی شمال خراسان، رده‌ی سنی الف، مهدی عقیقی علی‌آباد از قوچان رتبه‌ی اول، مصطفی اسلامی از شهریار و فرهاد اسلامی از شیروان مشترکا رتبه‌ی سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را دریافت کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم تشخیص نداده است.

در رده سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را به سعید هوشمند از شیروان به عنوان رتبه‌ی دوم و مشترکاً به شهاب رضازاده از شیروان و امیر پاشا آذری از تهران به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

در رده سنی ج، نیز حسن تایانلوی‌بیک از شیروان و مظاهر حدادیان فاروجی از فاروج مشترکاً رتبه‌ی اول، اعظم کارگرفلاح از شیروان و مریم مروّج از قوچان مشترکاً رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم تشخیص ندادند.

 

در این شاخه همچنین هیئت داوران با اهدای لوح از دیانا رجبی‌پرکنی از مشهد تقدیر کردند.

در بخش ساز تنبور، رده‌ی سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به پویا عباسی از کرمانشاه به عنوان رتبه‌ی اول، حافظ کریمی از کرند غرب به عنوان رتبه‌ی دوم و وریا کریمی از کرند غرب و بهداد رضایی از صحنه مشترکاً به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

در رده‌ی سنی ب، سهیل رستمی از کرمانشاه رتبه‌ی اول، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را به سیدسروش رحیمی‌نیا از تهران و علی مومیوند از همدان را مشترکاً به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

 

در گروه سنی ج، نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره مشترکاً به رامتین کاکاوندی از صحنه و میلاد محمدی برشاهی از کرمانشاه به عنوان رتبه‌ی اول، ادریس غلامی بیامه از اندیشه به عنوان رتبه‌ی دوم و مصطفی عزیزی از کرمانشاه به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

 

بخش آواز و تنبور نیز هیئت داوران در رده سنی الف، سجاد رضایی از سرپل ذهاب را به عنوان برگزیده انتخاب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را به او اهدا کردند. همچنین در رده‌ی سنی ب، علی کمالی از دالاهو رتبه‌ی اول، سیروان شیروئی از دالاهو رتبه‌ی دوم و حامد ناجی از الوند رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

در گروه سنی ج هیچ شرکت‌کننده‌ای حضور نداشت.

 

در شاخه‌ی ساز دف، رده‌ی سنی الف، وحیده نقیبی از ایلخچی رتبه‌ی اول، کی‌ناز کیاالوندی از گرگان رتبه‌ی دوم و امیر مرادی از صحنه رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

 

در رده‌ی سنی ب، بر اساس نظر هیئت داوران، تمام اجراها در این گروه سنی از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و رقابت بین شرکت‌کنندگان بسیار نزدیک بود. بر این اساس تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به غزل میرزایی از شوشتر و منا ملایی از سنندج مشترکاً به عنوان رتبه‌ی اول، شادی غلامی از سنندج به عنوان رتبه‌ی دوم و غزل رحیمی از اهواز به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

در گروه سنی ج، نیز سامان میمنت از قروه رتبه‌ی اول، رامتین کاکاوندی از صحنه رتبه‌ی دوم و مشترکاً علی پورعطایی محمودآبادی از تربت جام و نازنین نره‌ائی از بوشهر رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

 

در شاخه ساز نرمه نای و ضرب کردی، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی جشنواره به دونوازی نرمه نای کیومرث محمودی و اسماعیل محمودی از بوکان به عنوان رتبه‌ی اول، دونوازی نرمه نای و ضرب کردی مژگان سیدی بوکانی (نرمه نای) و مژده سیدی بوکانی (ضرب کردی) از بوکان به عنوان رتبه‌ی دوم و مشترکاً دونوازی نرمه نای و ضرب کردی آروین دباغی (نرمه نای) و امید دباغی (ضرب کردی) از بوکان و کریم صالحی یکشوه (نرمه نای) و متین حسینی (ضرب کردی) از بوکان به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا شد.

در بخش آواز هوره، نیز هیئت داوران با اهدای لوح، جایزه‌ی نقدی و تندیس از سجاد رضایی از شهر سرپل ذهاب تقدیر ویژه کردند.

 

 

**برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک

 

بعد از اهدای جوایز برگزیدگان بخش موسیقی نواحی، نماهنگی از ایام برگزاری جشنواره‌ی دهم موسیقی جوان پخش و نیلوفر هادی سهی، نوازنده‌ی ویولا و پریناز حیدری‌نژاد، نوازنده‌ی گیتار، شرکت‌کنندگان بخش موسیقی کلاسیک، به اجرا پرداختند و سپس با حضور هیئت داوران بخش موسیقی کلاسیک برگزیدگان این بخش معرفی شدند، به طوری که در شاخه‌ی ساز ویلن رده سنی الف، ترگل کریمی مقدم از کرج و نگارالسادات میرلوحی از اصفهان به طور مشترک رتبه‌ی اول، سید دانیال خلیفه از کرج رتبه‌ی دوم و فاطمه بلادر از تهران رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند. 

 

در رده‌ی سنی ب، علیرضا خلج اسمعیلی و مهران دبستانی از تهران مشترکاً رتبه‌ی اول و شکیبا خسروی از تهران رتبه‌ی دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند. هیئت داوران همچنین هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی سوم تشخیص ندادند.

در رده‌ی سنی ج، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را به ملودی برومندنژاد از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و افسانه مزرعتی از کاشان به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

 

در شاخه‌ی ساز ویولا، رده‌ی سنی الف، شرکت‌کننده‌ای حضور نداشت. بر این اساس تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره در رده‌ی سنی ب، مشترکاً به پرنیان آقایانی و روزبه حجت‌پناه از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و آریان زمانی علویجه از اصفهان به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت. همچنین هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند.

 

در گروه سنی ج، نیلوفر هادی‌سهی از تهران رتبه‌ی اول و وحید دلاور از شیراز رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم تشخیص ندادند.

 

در شاخه‌ی ساز ویلنسل، رده‌ی سنی الف، هیئت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را به هاله آخوندسامانی از کرج به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند و هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول و دوم تشخیص ندادند.

در گروه سنی ب، میر نوید حمیدی از تبریز رتبه‌ی اول، منا ایقانی از گرگان رتبه‌ی دوم و یاسمن کوزه‌گر از تهران رتبه‌ی سوم را همراه با تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در رده سنی ج، محمدحسین غریبی هشتجین از تهران رتبه‌ی اول و سهراب ملک‌زاده آملی از تهران رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند. در این رده‌ی سنی هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی دوم تشخیص ندادند.

 

در ساز پیانو، رده سنی الف، نگار مرادی از تهران رتبه‌ی اول، شیدا فرزین از کرج و محیا محرومی از مشهد مشترکاً رتبه‌ی دوم و هستی آریان‌نیا از کرج رتبه‌ی سوم را با تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در رده سنی ب، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از سوی داوران به ماهور اربابیان از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و افشین نصرتی از تهران به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت. همچنین هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند.

 

در رده‌ی سنی ج، نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از سوی داوران به پوریا رمضانیان باجگیران از مشهد و فواد (حامد) سلج محمودی از آبادان مشترکاً رتبه‌ی دوم تعلق گرفت. هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول و سوم تشخیص ندادند.

 

در شاخه‌ی ساز گیتار، رده‌ی سنی الف، سیده پری‌ناز حیدری‌نژاد از تهران و مبینا یوسفی قرائی از گرگان مشترکاً رتبه‌ی اول، تابا خادمی کلانتری از تهران رتبه‌ی دوم و مرتضی الماسی از کرج رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی کسب کردند.

در رده‌ی سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول و دوم تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره را مشترکاً به نیما سلطانیه از رشت و سینا درخشی چوان علیا از تبریز به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

در گروه سنی ج، نیز هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره به وحید مهری از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و مهراد نجفیان از تهران و حسین مصدق از گرگان مشترکاً به عنوان رتبه‌ی سوم اهدا کردند.

 

در شاخه‌ی ساز فلوت، رده‌ی سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره از سوی هیئت داوران به نگار نراقی از تهران به عنوان رتبه‌ی اول، آرین فیروزیان از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و دُرسا سلیمی از بندر انزلی به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

در رده سنی ب، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره از سوی هیئت داوران به بهرنگ الگامه از شیراز به عنوان رتبه‌ی اول، ریحانه حاجی محمد از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم و علی چوپانی‌نژاد از اصفهان به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

 در گروه سنی (ج) هیچ شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت.

 

در شاخه‌ی ساز ابوا، رده‌ی سنی الف، آسمان اسماعیل‌زاده از تهران رتبه‌ی اول و پارمیدا سلطانی از تهران رتبه‌ی دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره دریافت کردند. هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی سوم تشخیص ندادند. همچنین در گروه سنی (ب) هیچ شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت.

در گروه سنی ج، نیز هیئت داوران با اهدای لوح از حسام صدفی‌نژاد از تهران تقدیر کردند.

 

در شاخه‌ی ساز کلارینت نیز در گروه‌های سنی الف و ج هیچ شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت. بر این اساس هیئت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را در رده‌ی سنی ب به پانیذ شفایی از تهران به عنوان رتبه‌ی اول و غزل فقیهی از تهران به عنوان رتبه‌ی دوم اهدا کردند. در این رده همچنین هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی سوم تشخیص نداده است.

 

*آلبوم برگزیدگان جشنواره جوان رونمایی شد 

 

در ادامه‌ی مراسم اختتامیه‌ی دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان، بابک قلی‌زاده نوازنده‌ی نی، آریا طبیب‌زاده، نوازنده‌ی کمانچه و کارن احمدی نوازنده‌ی سنتور به اجرای قطعاتی پرداختند و در ادامه با حضور علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، هومان اسعدی دبیر جشنواره‌ی موسیقی جوان، علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره‌ی موسیقی جوان، مجید کیانی، نصرالله ناصح‌پور، علی‌اکبر شکارچی و عبدالنقی افشارنیا، آلبوم برگزیدگان موسیقی جوان با عنوان «نوبانگ» که شامل تکنوازی برگزیدگان سه دوره‌ی قبل جشنواره است رونمایی شد.

در این آیین از موزیسین‌های جوان که آثارشان در آلبوم «نوبانگ» ضبط و منتشر شده است با اهدای لوح تقدیر شد.

 

 

*هومان اسعدی دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی جوان شد

 

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره با قرائت حکم دبیری هومان اسعدی همراه بود به طوری که این هنرمند برای پنجمین‌بار دبیری این جشنواره را عهده‌دار شد.

در این حکم که از سوی علی مرادخانی معاون هنری وزیر به هومان اسعدی ابلاغ شده، آمده است:

«جناب آقای دکتر هومان اسعدی، نظر به دانش و تجربیات ارزشمند جنابعالی در چهار دوره‌ی گذشته‌ی جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان و نیز نتایج مطلوب و موفق حاصل از این رخداد مهم هنری کشور، بدین‌وسیله جنابعالی به دبیری یازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان منصوب می‌شوید. از خداوند متعال توفیق بیشتر جنابعالی را خواستارم.

 

 

*برگزیدگان بخش موسیقی دستگاهی 

 

دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان با اهدای جوایز برگزیدگان بخش موسیقی دستگاهی به پایان رسید، به طوری که با حضور هیئت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی در بخش بخش ویژه موسیقی دستگاهی (حفظ کل ردیف) به عارف شاهدی نواز خلجان از تبریز، آریا طبیب‌زاده قمصری از همدان، حسین خوش‌چهره‌زیبا از تهران و سیدعلی حسن‌دخت تعلق گرفت. 

 

در شاخه‌ی ساز تار، رده‌ی سنی الف، علی قنبری ایلخچی از تبریز رتبه اول، محمدعلی نکیسایی از شیراز رتبه دوم و سید علی نظام الدینی از اراک رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

در رده سنی ب، کامیاب عشقی‌نژادفرد از تهران رتبه اول، نسترن گیو قصاب از تهران رتبه دوم و آرمان توکلی از تهران و پانیذ مجاهدنیا از کرج مشترکا رتبه سوم را همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در رده سنی ج تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به رضا ابراهیمی کلاریجانی از تهران به عنوان رتبه اول و پدرام دانشفر از تهران به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت . هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.همچنین هیات داوران با اهدای لوح از امیرحسین مهرائی حمزه کلایی از کرج در رده سنی الف تقدیر کردند.

 

در شاخه ساز سه تار رده سنی الف تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره مشترکاً به نصرت‌الله اکبری از ساری و محسن تقی‌پور از رشت به عنوان رتبه اول و سینا سلطان پور هریس از اهر به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص ندادند.

در رده سنی ب، امیرحسین احمدخانی از تهران رتبه اول، امیررضا پاک نژاد از تهران و سارا ایمانی از همدان مشترکا رتبه دوم و محمدجواد احمدزاده از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در رده سنی ج، رضا اسدی از بندرعباس رتبه اول، امید اسدی از قزوین رتبه دوم، مازیار کنعانی از اصفهان و مهرداد اسماعیلی از شیراز مشترکا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

 

در شاخه ساز سنتور رده سنی الف ، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به عارف شاهدی نواز خلجان از تبریز به عنوان رتبه اول، آرمان مهدیه نجف آبادی از نجف آباد به عنوان رتبه دوم و پوریا تقی پور از کرج به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

در رده سنی ب ، کیارش داودی ازاهواز رتبه اول و فرهاد امینی ملکی از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص ندادند.

در رده سنی ج نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به فرزین کشاورز از تهران به عنوان رتبه اول تعلق گرفت. هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم و سوم تشخیص ندادند.

همچنین هیئت داوران از کارن احمدی از سنندج به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده در بخش موسیقی دستگاهی با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر ویژه کردند.

 

در شاخه ساز قانون، رده سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره مشترکا به بهار امراللهی و سید پارسا میر اسدی از تهران به عنوان رتبه اول، ستایش حامدی از تهران به عنوان رتبه دوم و آیناز راثی از تهران به عنوان رتبه سوم رسید.

در گروه سنی ب، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان را شایسته‌ی رتبه تشخیص ندادند.

در رده سنی ج، هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول و  سوم تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر وجایزه نقدی را به یاسمن نجم الدین از سمنان به عنوان رتبه دوم اهدا کردند.

 

در شاخه ساز کمانچه، رده‌ی سنی الف، آریا طبیب‌زاده قمصری ازهمدان رتبه‌ی اول، سهراب بحیرائی از نهاوند رتبه‌ی دوم و نگین محمدی از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در رده‌ی سنی ب، فردین میرزا حسینی از تهران رتبه‌ی اول، بهنام بیات از همدان رتبه‌ی دوم و فرزان پورعارف از بیرجند رتبه‌ی سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی دریافت کردند.

در رده‌ی سنی ج، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره مشترکاً به احمد پور ابوقداره از کرمانشاه و سیدمهبد نبوی تهرانی از آمل به عنوان رتبه‌ی اول و سیدمحمدصادق شاهولایتی از خوانسار به عنوان رتبه‌ی دوم تعلق گرفت. هیئت داوران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی سوم تشخیص ندادند.

 

در شاخه ساز عود، رده سنی الف، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی جشنواره مشترکاً به محیا قلی بیکیان و بهار بدیعی تبار از تهران به عنوان رتبه اول و آرمین صفاتی از مراغه به عنوان رتبه دوم تعلق گرفت.هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص ندادند.

در رده سنی ب، نیز حجت فرجیان از تهران رتبه اول و آریا لطیف پور از تهران رتبه دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص ندادند.

در شاخه آواز، رده سنی الف، هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه تشخیص نداده است و با اهدای لوح از محمدرضا صالحی مقدم از اصفهان تقدیر کردند.

در رده سنی ب، محمدامین مجیبی از تهران رتبه دوم و پوریا عابدینی از ابهر و علی قدیری از شهر گز مشترکا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند. هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول تشخیص ندادند.

در رده سنی ج صادق مرادی از تکاب رتبه اول، سید علی حسن دخت از اصفهان رتبه دوم و مهرداد مرادمند جزی از شاهین شهر رتبه سوم را به همراه تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در شاخه ساز تنبک رده سنی الف منصور صادق نژاد نائینی از اصفهان رتبه اول ، ستار محمدی از بهارستان و  آرین یزدانی از اصفهان مشترکا رتبه دوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند. هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم تشخیص ندادند.

در رده سنی ب امیر سلیمانزاده از اصفهان رتبه اول، عرفان بطلانی اصفهانی از ساوه رتبه دوم و سینا باقری از شهرضا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی کسب کردند.

در رده سنی ج نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهسا نساج پور اصفهانی از سپاهان شهر به عنوان رتبه اول، جواد علیرضایی دیزیچه از مبارکه به عنوان رتبه دوم و مصطفی هاشم زاده از اصفهان به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.

 

در ساز نی رده سنی الف تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  بابک قلی زاده از مرودشت فارس به عنوان رتبه اول ، علیرضا محمدی از قم به عنوان رتبه دوم و فرنوش اصلانی از تهران و رضوان  پوراسمعیلیان گهرتی از آباده فارس مشترکا به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

در رده سنی ب تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  کیارش بکتاشیان اصفهانی از اصفهان به عنوان رتبه اول، مهران قاسمی فلاورجانی از فلاورجان و سجاد شاهرخی از خوانسار مشترکاً به عنوان رتبه‌ی دوم و آرمان خوشبویی از اصفهان به عنوان رتبه‌ی سوم تعلق گرفت.

در رده‌ی سنی ج، هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را شایسته‌ی رتبه‌ی اول و سوم تشخیص ندادند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی خود را مشترکاً به سیدعلی حسینی از قزوین و امین کری‌وند از الیگودرز به عنوان رتبه‌ی دوم اهدا کردند.

دهمین جشنواره‌ی موسیقی جوان ۲۴ شهریورماه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی