پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

سام بورنگ

رسانه نوا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پیام داد.

سیدرضا صالحی امیری – وزیر ارشاد – در پیام خود برای جشنواره موسیقی فجر آورده است: فرهنگ و هنر ایران اسلامی سند هویت‌بخش و شاخص زیست اجتماعی مردم این سرزمین است و در میان هنرهای برآمده از متن این مجموعه، «موسیقی» از مردمی‌ترین جلوه‌های ذوق و خلاقیت و اندیشه اهالی این گستره محسوب می‌شود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

فرهنگ و هنر ایران اسلامی سند هویت بخش و شاخص زیست اجتماعی مردم این سرزمین است و در میان هنرهای برآمده از متن این مجموعه، «موسیقی» از مردمی ترین جلوه های ذوق و خلاقیت و اندیشه اهالی این گستره محسوب می شود.

آن چنان که به شایستگی می تواند مرزهای مرسوم جغرافیایی را طی کند و پیام انسان مدارانه و فضیلت خواه آیین و مرام جمعی ایرانیان را به جان مشتاقان در اقصی نقاط دنیای امروز برساند.

در این میان ، واقعیت ناگزیری هم فرا چشم می آید، اینکه در شرایط کنونی ضرورت بهره گیری از زبان تأثیرگذار موسیقی، برای بازگویی مؤلفه های فرهنگی و پیوندهای اجتماعی احساس می شود. مؤلفه هایی مانند امید ونشاط اجتماعی، وفاق، تعامل و سازگاری سایر ضروریات فرهنگی که جهان امروز و مردم ما – به ویژه نسل جوان مان – به آن نیاز مبرم دارند.

در سایه توجه و حمایت هدفمند از گروه های پویای هنر موسیقی در گونه های مختلف، به ویژه بخش های هویت مدار آیینی، مقامی و سنتی و همچنین مؤسسات فعال در این عرصه، می توان در این موقعیت و شرایط نقش مؤثری ایفاد کرد و این مهم چشم اندازی است که همواره مورد تأئید و پشتیبانی دولت تدبیر و امید بوده است.

امید است «سی ودومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر»، فرصت و امکان مناسبی برای مرور و تماشای برداشت ها و ارایه های موسیقی امروز کشورمان از داشته های غنی فرهنگی – هنری ایران سربلند، همراه با جلوه های امیدبخش هنرمندان جوان، در سایه سار حضور وزین پیشکسوتان مان باشد.

تلاش تمامی هنرمندان، دست اندرکاران و حاضران در صحن این رویداد بزرگ موسیقایی را ارج نهاده و توفیق همگان در دست یابی به افق های پیشاروی را از درگاه ایزد متعال ، خواستارم.

سیدرضا صالحی امیری / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی