هزارصدای شهریور ماه به واروژان تقدیم شد

سام بورنگ

رسانه نوا – بیست و هفتم شهریور ماه، سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران میزبان هزارصدای پاپ با مدیریت و اجرای آرش نصیری شد.

به گزارش رسانه نوا، برنامه با نیم ساعت تاخیر و راس ساعت شش و نیم آغاز شد. در ابتدای برنامه آرش نصیری شعر «بچه های ته خط» کارمان رسولزاده را خواند: «دیکته می گفتن بهمون، یکی درست یکی غلط/ وقتی که بابا نون نداشت، همه رسیدیم ته خط»

سپس تیتراژ برنامه پخش شد که روی بازخوانی ترانه «همسفر» ایرج جنتی عطایی، ساخته زنده یاد واروژان توسط حمید حامی ساخته شده بود. بیست و ششم شهرویر ماه چهلمین سالروز درگذشت این هنرمند و آهنگساز برجسته ایرانی بود و بنابر این این برنامه به ایشان تقدیم شده بود.

پس از آن آرش نصیری با خواندن شعری از حسین منزوی، روز شعر و ادب پارسی را تبریک گفت و تقارن این برنامه با این روز را نیز به فال نیک گرفت.

پس از این کارشناسان به روی صحنه دعوت شدند و پس از صحبت های اولیه، اولین خواننده برای اجرا به روی صحنه دعوت شد. پویا نیکپور برای بخش آهنگسازی، شهرام شکوهی برای بخش خوانندگی و کامران رسولزاده برای بخش ترانه کارشناسان این برنامه بودند.

مهراز علیزاده، محمد دلفان، ابراهیم احمدی، اشکان مجدی، همایون ابراهیمی و پدرام محبوبیان خوانندگانی بودند که به ترتیب به اجرای برنامه پرداختند.

این برنامه سه برنامه ویژه داشت. اولین برنامه اجرای علیرضا ظریف به عنوان برنده اولین برنامه هزارصدا در چهار سال و شش روز پیش بود. این برنامه چند روز بعد از چهارمین سالگرد هزارصدا برگزار می شد. اولین برنامه هزارصدا پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۲ برگزار شده بود. ظریف در ابتدا همان آهنگی که  با آن اول شده بود با شعری از علیرضا سلیمانی و ملودی توحیدکاظمی را خواند و سپس آهنگ «اکسیژن» با ترانه ای از آرین داودی را به خواست مجری برنامه خواند.

دومین برنامه ویژه، پیانونوازی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت، داریوش تقی پور بود. تقی پور قطعاتی را به صورت بداهه نواخت و اشاره هایی هم به برخی از قطعات زنده یاد واروژان داشت.

آخرین بخش برنامه هم اجرای خواننده و ترانه سرای قدیمی افشین سیاهپوش بود. او با پیانو نوازی ارسلان محمودی و ویولن حمیدرضا رضایی قطعات «خرابم نکن» با ترانه ای از خودش و ملودی ارسلان محمودی و «باشه» با شعری از علی استیری و ملودی مهدی رفعتی را اجرا کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

سپس کارشناسان برنامه بعد از شور به روی صحنه برگشتند و پویا نیکپور به نمایندگی از هیات داوران نفرات برگزیده را به این صورت اعلام کرد:

نفر اول

همایون ابراهیمی

با ترانه مرصاد فولادی، آهنگسازی همایون ابراهیمی و تنظیم ایمان تیموریان

نفر دوم

محمد دلفان

با ترانه و ملودی محمد دلفان و تنظیم مهدی خیرخواهی

سوم مشترک

پدرام محبوبیان

با ترانه روزبه بمانی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی

و اشکان مجدی

با ترانه شهاب شهرزاد، آهنگ مرتضی لطفی و تنظیم فرید مهاجرپور

 

عکس: مهسا توحیدی پور

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی