دریاچه چیتگر میزبان جشنواره تابستانی «آرتمیس»

رسانه نوا – نشست خبری جشنواره تابستانی «شب‌های آرتمیس» صبح امروز در مجتمع آرتمیس تهران برگزار شد. این جشنواره با حمایت این مجتمع اداری تجاری و سایت تیوال برگزار می‌شود.

مهران فرهادی مدیر اجرایی جشنواره در ابتدای این نشست بیان کرد: این برای اولین بار است که یک مکان تجاری از یک حرکت فرهنگی هنری مناسب حمایت کرده و فکر می‌کنم این دوره از جشنواره رویدادی برای دیدار صنعت و هنر است که در برگیرنده فضای متفاوتی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر به ویژه موسیقی به حساب می‌آید.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که برای این جشنواره در نظر گرفتیم حضور در یک برنامه دراز مدت است که مایلیم با همکاری مجتمع برگزارکننده این جشنواره، شرایطی را فراهم کنیم که مکان‌های اجرای برنامه ما در طول سال نیز ادامه پیدا کند. به همین جهت بعد از پایان جشنواره و برگزاری کنسرت‌ها در ماه محرم نیز ویژه برنامه‌های جالب توجهی را در نظر گرفتیم که این برنامه‌ها با همکاری نهادهایی چون وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی این جشنواره موسیقایی بیان کرد: بخش اصلی جشنواره متمرکز بر برگزاری کنسرت‌ها است البته در کنار این ها ویژه برنامه‌های نمایشی را هم داریم که فکر می‌کنم از فضای جالب توجهی برخوردار باشد. این جشنواره شهریور ماه امسال با اجرای هنرمندانی چون سالار عقیلی، فرزاد فرزین، رضا صادقی، حجت اشرف‌زاده، گروه «روناک»، حمید حامی، مانی رهنما، نیما مسیحا، گروه «سون»، قاسم افشار، محمدرضا عیوضی، حمید خندان، رضا شیری، امید جهان، اشوان، رستاک حلاج و محمد زندوکیلی همراه خواهد بود و بلیت فروشی آن از فردا در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: به هر حال برگزاری کنسرت برای خوانندگان مطرح دهه هفتاد یکی از اقدامات مهمی است که در این دوره از جشنواره روی آن تاکید زیادی داشتیم و امروز بسیار خوشحالم که به همت برگزارکنندگان، این مهم اتفاق افتاد و ما بعد از سال ها شاهد اجرای خاطره انگیز خوانندگانی هستیم که با آنها خاطرات زیادی داریم. این هنرمندان از جمله خوانندگانی هستند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند و می‌توانند در کنار دیگر خوانندگان مردمی فضای متفاوت و کم نظیری را برای شهروندان تهران در یک مکان جدید فراهم کنند.

فرهادی درباره کیفیت اجرای برنامه‌ها و معیار انتخاب گروه‌های شرکت کننده اظهار کرد: صدابرداری به شکل حرفه‌ای انجام می‌گیرد و در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد. درباره معیار انتخاب خوانندگان هم باید بگویم که ما با در نظر گرفتن شخصیت مردمی خوانندگان و اینکه خیلی از مخاطبان امکان دسترسی به آنها در سالن‌های گران قیمت را ندارند، نسبت به انتخاب آنها اقدام کرده‌ایم. در حوزه موسیقی اصیل ایرانی هم فکر می‌کنم سالار عقیلی و گروه روناک بهترین گزینه‌های ما برای انتخاب بودند. در بخش خوانندگان نوستالژیک هم بازسازی خاطره آثار خوب آنها و خاطراتی که مردم با این آثار دارند فضای کار شکل گرفته است و در بخش خوانندگان پاپ هم ماجرا به شکلی بوده که سعی شده است کسانی انتخاب شوند که در حال حاضر امکان داشتن مخاطب زیاد در سالن های کم ظرفیت فعلی را ندارند و ما می توانیم در این فضای پرجمعیت میزبان مخاطبان باشیم.

مدیر اجرایی جشنواره شب های «آرتمیس» درباره نحوه بلیت فروشی کنسرت‌های این جشنواره عنوان کرد: ما برای استفاده هرچه بهتر مخاطبان و شهروندان تهرانی تلاش کردیم قیمت بلیت کنسرت‌ها را به شکل معقولانه‌ای تعیین کنیم که طبق برنامه‌ها میانگین قیمت بلیت ها بین ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان است و تصور می‌کنم رقم معقولانه‌ای باشد. به هر حال تمامی تلاش‌ها و برنامه ریزی ها انجام گرفته تا جشنواره ای برگزار شود که طیف بیشتری از مخاطبان همراه با این پروژه باشند.

مهرداد غفار زاده کارگردان سینما و دبیر جشنواره هم در این نشست گفت: امیدوارم این رویداد وحدتی بین بتون و هنر باشد و شاهد یک برنامه معتبر در عرصه‌های فرهنگی هنری باشیم. به هر حال یکی از دلایل برگزاری جشنواره وجود منطقه جغرافیایی جدیدی چون دریاچه خلیج فارس در شهر تهراناست که این رویداد می‌تواند معرف خوبی برای این منطقه ساحلی باشد. اگر تصاویر هوایی این منطقه را ببینید متوجه می‌شوید که شکل دریاچه در قالب نقشه ایران طراحی شده و سه جزیره‌ای که در این مکان ساخته شده به نوعی سمبل سه جزیره معروف خلیج فارس است که همه این ها می‌تواند بهانه خوبی برای برگزاری یک رویداد فرهنگی باشد.

وی ضمن تشریح انگیزه ها و دغدغه های برگزاری این رویداد فرهنگی هنری از سوی موسسه برگزارکنندگان به نحوه حمایت و پشتیبانی از گروه های شرکت کننده در جشنواره اشاره کرد و توضیح داد: ما از قبل این ایده را داشتیم که جشنواره در فصل تابستان برگزار شود بنابراین مشکلی هم از جهت باد و باران نداشتیم اما وقتی برنامه ریزی ها به این گونه شد که جشنواره در ماه آخر تابستان برگزار شود طبیعتا اقداماتی هم برای جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی نظیر بارش باران انجام گرفته و ما قطعا برای برگزاری کنسرت ها هماهنگی هایی را با سازمان هواشناسی خواهیم داشت تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

غفارزاده افزود: ما در برگزاری این پروژه به لحاظ دریافت مجوزهای لازم شرایط آسانی نداشتیم و صادقانه می گویم که در این مدت تلاش بسیار زیادی را برای کسب مجوزها انجام دادیم. به هر حال اینجا طراحی به نوعی میکل آنژی است که ما مجسمه ساز آن هستیم و امیدوارم گِل مجسمه در این منطقه از تهران بتواند تبدیل به مجسمه ای شود که سال ها باقی بماند.

امین الله امرا مدیر عامل مجمتع «آرتمیس» نیز در پایان این نشست گفت: این پروژه صنعتی یکی از پروژه های مهم ملی در راستای الگوی تعاونی و اقتصاد مقاومتی است که ما برای آن برنامه های متفاوتی در نظر گرفتیم و به زودی در حوزه برگزاری برنامه های فرهنگی و ساخت سالن ها جزئیات دیگری را مطلع می شوید که بسیاری از خدمات فرهنگی و هنری از جمله سالن سینما و سالن برگزاری کنسرت را پوشش می دهد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی