شهرام شکوهی: تتلو را قبل از نقد کردن درک کنید

سام بورنگ

رسانه نوا – شهرام شکوهی در یادداشتی به صحبت درخصوص امیر تتلو و حواشی اخبر به وجود آمده برای این خواننده پرداخت.

شهرام شکوهی در این یادداشت درخصوص امیر تتلو گفت: امیرحسین یکى از استعدادهاى درخشان این سرزمین از نظر خوانندگى در سبک ار اند بى بود و کسانى که کارهاى ابتدایی او را بیاد دارند احتمالا با بنده هم عقیده اند.

متن کامل صحبت‌های شهرام شکوهی به شرح ذیل است:

مردى نبود فتاده اى پاى زدن…
امیر حسین مقصودلو یا همان امیر تتلوى معروف را از نزدیک ندیده و نمیشناسم اما دوستان مشترک زیادى داشته ایم… امیرحسین یکى از استعدادهاى درخشان این سرزمین از نظر خوانندگى در سبک ار اند بى بود و کسانى که کارهاى ابتدایی او را بیاد دارند احتمالا با بنده هم عقیده اند.

موسیقى امیر جدى بود و در سبک خودش منحصر بفرد تا اینکه…..

به نقل از دوستى سوداى مهاجرت و بحث خواندن براى یک کمپانى انور آبى پیش آمد و خدا نگذره از کسانى که این جوان جدى خوان را تشویق به خواندن آهنگهایی موسوم به رپ شیش وهشت ازجمله”جیگیلى” و”درسته پول ندارم” و غیره کردند به این امید واهى که اسپانسرش خواهند شد و براى او که جوان بود و هزاران آرزو در سر بهشتى دروغین ساختند و پس از استفاده او را در غربت رها کردند…

امیر به ایران برگشت و بازداشت شد…ویران شد …. داغون شد …برید… از خودش و از موسیقى جدیش… کسانى که اکنون رفتارهاى او را مورد نقد قرار میدهند آیا از سختیها و ناملایمتها و از همه بدتر خراب شدن کاخ آرزوهاى یک هنرمند بر سرش خبر دارند و آیا میتوانند خود را یک لحظه به جاى او بگذارند.

این نوشته به هیچ عنوان توجیه اعمال امیر تتلو نیست که خود من از منتقدان رفتار و گفتار وى مخصوصا در مورد استاد شجریان هستم و معتقدم ایشان بسیار به بیراهه رفته، بلکه تنها یادآورى این نکته است که تمسخر دیگران بدون دانستن واقعیتهاى زندگى آنان، عین بى عدالتى و مصداق یک طرفه به قاضى رفتن است.
یا حق
شهرام شکوهى

دیدگاه شما

6 دیدگاه
پاسخ دادن

شکوهی عزیز این توجیهی که فرمودید توجیه خطرناکی است که می تواند برای کلیه خطاها، گناهان و جنایات مصداق داشته باشد. در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.بلا تشبیه اعمال جنایتکارانه خفاش شب(جنایتکار معروف) نیز توجیه پذیر می شود. لذا خطاها صرف نظر از فرآیندی که منجر به آن شده مذموم و نکوهیده است.

پاسخ دادن

اگر به بعضی ها باشه کلا توبه معنی نداره طرف حودش اعتراف کرده کلی اشتباه داشتم وگذشته خوبی نداشتم ولی الان میخوام عوض شدم می خوام آدم دیگه ای شدم دارن پسش میزنن بابا شما نه از خدا بالاترین وپاکتر نه از معصومین اگه به شما ها بود سر حر رو هم جدا میکردین میگفتین تا الان کجا بودی یا میگفتن دیدین امام حسین (ع)یار نداره رفته امثال حرو ابن زیاد رو داره نصحیت میکنه آخه امام که نباید خودش واسه یه نفر کوچیک کنه ولی هیهات که نفهمیدیم رسالت امام چی بود که چرا با اینکه میدونست لحظه آخر عمرش از شمر خواست بهش آب بده تا بتونه اونو نجات بده وگرنه امام بهتر از هر کسی به عاقبت کار آگاهی داشت.باز خوبه مسلمونیم وتودینمون کلی حدیث وآیه در مورد توبه داریم.شما حرم معصومین میرین کسی از شما پرونده اعمال میخواد تا راهتون بدن همه جورآدم هست خوش به حال کسی که راهش رو پیدا کنه

پاسخ دادن

سختی کشیدن کسی در یک کشور دیگر و بازداشت شدن در این کشور دلایل خوبی برای توهین کردن به باورهای مردم این مملکت نبوده و نیست! بقولی اگر خود جناب استاد شجریان هم بخواهد خودش را نقد کند مردم به او گیر خواهند داد! این آدم با واقعیت های این کشور آشنا نیست! شاید بهتر باشه اگر فکر می کنه هنری توی وجودش هست توی کشوری دیگر و به زبانی دیگر آنرا به نمایش بگذارد. این شیرین کاری ها بی تردید نه تنها باعث معروف شدن و محبوب شدن یک تازه به دوران رسیده نمی شه بلکه باعث ایجاد تنفر هم میشه!
من با صدای جناب استاد خیلی آشنا نیستم و به سبک های سنتی هم علاقه ایی ندارم اما به مشاهیر کشورم افتخار می کنم و حاضرم به نمایندگی از ایشان به این خیره سر جسور یاد بدهم سزای هتاکی به بزرگان این کشور چیست!!!

پاسخ دادن

بعضی ها از شجریان چنان حرف می زنند انگار که یک قدیس هست.و جوری وانمود میکنند که انگار افتخار همه ایرانی هاست و هیچ اشتباهی نداره.من فقط در حد یکی دو تا از آهنگها، صدای آقای شجریان رو می پسندم ولی وقتی یادم میاد که ایشون خودشون خواستن صداشون از صدا وسیمای ایران پخش نشه واقعا بهم برخورد.توهین های این آقا رو یادتون نیست؟تتلو اشتباهات زیادی داره وبه همون اندازه از امثال طرفداران جریان اصلاحات و بلکه هم بیشتر حرف و متلک و نقد شنیده .همونطور که خانم چرخنده شنید.بالاخره یه روزی حقیقت معلوم میشه.

پاسخ دادن

دم آقای شکوهی گرم که منصفانه حرف زده. به هرحال تتلو با همه بد و خوبش مشخصه، انتقاد باید سمت کسانی بره که تلاش کردند از او استفاده ابزاری کنند و برای این هدف پا روی تمامی شعارها و ادعاهاشون گذاشتند.

پاسخ دادن

من نمی دانم سبک ار اند بی چیست. ولی اگر این مهملاتی که این آقا می خواند-که نمونه اش را در شعری بر روی ناوچه ایرانی دیدم- از نظر این آقای شکوهی -که احتمالا آدم مهمی باشند- هنر می نامند و آن فرد یکی از استعدادهای درخشان این سرزمین است، به حال فرهنگ این مملکت باید گریست که از فردوسی و مولانا و سعدی و حافظ به تتلو و شکوهی رسیده است.

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی