دکترحسن روحانی: باید تلاش کنیم در برخورد با یکدیگر اعمال سلیقه نکنیم

سام بورنگ

رسانه نوا – دکنر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته میزبان ضیافت افطاری با اهالی فرهنگ و هنر بود.

در این مراسم هنرمندانی همچون فردین خلعتبری، کارن همایونفر، حجت اشرف زاده، روزبه نعمت اللهی، محمد علیزاده، خشایار اعتمادی، علیرضا قربانی، تهمورث پورناظری، رضا گلزار، مازیار فلاحی، سامان احتشامی،شهرام شکوهی، فریدون شهبازیان، میلاد عمرانلو، لوریس چکناواریان و … حضور داشتند.

روحانی صحبت‌هایش را با اشاره به جایگاه ویژه ایران در طول تاریخ و به عنوان نخستین کشور منطقه که قانون، عدالتخانه و مجلس داشته و برای استقلال و آزادی انقلاب کرده است، آغاز کرد و گفت: این که موسیقی هنرمند ایرانی در سالن‌های بزرگ موسیقی جهان شنیده شود و این که فیلم‌های ایران در عرصه جهانی مطرح شوند، افتخاری برای ایران و ایرانی است و معلوم نیست چرا برخی از این موضوع خرسند نیستند. همه ما ایرانیان امروز اهداف، آرزوها و مشکلات مشترک داریم که برای تحقق اهداف و آرزوها و رفع مشکلات باید دست به دست هم دهیم.

در ادامه همچنین فریدون شهبازیان از موسیقدانان کشور، با قدردانی از تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای تداوم و پایداری ارکستر خواستار تاسیس سازمان موسیقی کشور و همچنین فرهنگستان موسیقی و تخصیص بودجه های لازم برای عرضه موسیقی اصیل ایرانی در عرصه‌های جهانی شد.

روحانی همچنین افزود: اختلاف نظر و سلیقه در یک کشور ۸۰ میلیونی با قومیت‌ها، افکار، ایده‌ها، احزاب و جناح‌های مختلف طبیعی است اما مهم این است که تلاش کنیم در برخورد با یکدیگر اعمال سلیقه نکنیم. اگر معیار قانون باشد و سلیقه‌ها در زندگی و کیفیت کار یکدیگر مداخله نکنند، آنگاه می‌توانیم هنر خلاق داشته باشیم.

در این مراسم همچنین مهدی فخیم‌زاده، طاهره ایبد و نسیم ادبی نیز به نمایندگی از هنرمندان به صحبت پرداختند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی