شهرداد روحانی: حضور ماشین روی استیج چیز عجیبی نیست!

سام بورنگ

رسانه نوا – یکشنبه چهارم مهرماه، مراسم رونمایی از خودروی رنو «تلیسمان» در تالار وحدت در حالی‌برگزار شد که در اقدامی باور نکردی خودرو‌های رنو روی صحنه تالار وحدت آمدند و ارکستر سمفونیک تهران نیز یک اجرای سفارشی به مناسبت رونمایی از این خودرو داشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که پس از آن انتقادات و واکنش‌های فراوانی به مدیریت بنیاد رودکی و همچنین شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک وارد شد.

علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) روز گذشته در پاسخ به انتقادات اخیر گفت: به آنها تذکر دادیم و خواستم دیگر این کار را تکرار نکنند. ما حواس‌مان به این مسائل است اما تالار با کمبود امکانات و بودجه مواجه است و ما سعی می‌کنیم آن را برطرف کنیم. اما به آنها تذکر دادیم که هر چیزی یک جایگاهی دارد و نباید این کار را کنند.

از سویی دیگر شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران در این خصوص گفت: قاعده کلی این است که اگر اقتصاد پشتوانه فرهنگ و هنر نباشد؛ فرهنگ و هنر تداوم پیدا نمی‌کند. حتی فردی مانند موتزارت که هنوز بعد از حدود ۲۵۰ سال آثارش تازگی دارد و اجرا می‌شود؛ از مسئله اقتصاد مستثنی نبوده است.

او با اشاره به سمفونی شماره ۳۵ یا سمفونی هافنر ادامه داد: هانفر یکی از خانواده‌های متمول شهر سالزبورگ بود و برای عروسی نوه‌اش سفارش قطعه‌ موسیقی را به موتزارت می‌دهد. موتزارت نیز قطعه هافنر را می‌نویسد و برای اولین بار در شب عروسی نواخته می‌شود و بعد از چندین سال موتزارت آن قطعه را کامل کرده و به سمفونی ۳۵ یا سمفونی هانفر تبدیل می‌شود.

شهرداد روحانی افزود: برخی اوقات ما فکر می‌کنیم شخصیتی مانند موتزارت فقط به فکر هنر است البته در این موضوع شکی نیست اما علت خلق یکی از بهترین آثار موتزارت “سمفونی ۳۵” برای عروسی نوه شهردار یک شهر بوده است. این موضوع هیچ چیز از ارزش کار موتزارت کم نکرده و معتقدم نابغه‌ای مانند موتزارت هم باید پشتوانه مالی داشته باشد تا بتواند اثر هنری خلق کند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره حضور ماشین رنو روی استیج تالار وحدت گفت: در برخی از اجراهای تئاتر ارابه و اسب نیز روی استیج می‌آورند و حضور ماشین روی استیج چیز عجیب و غریبی نیست.

دیدگاه شما

3 دیدگاه
پاسخ دادن

حداقل سعی کنید از مای بیبی و شامپو گلرنگ سفارش تبلیغات نگیرین !

پاسخ دادن

حداقل خودرو را در ورودي سالن ميذاشتن، با احترام به حرفهاي آقاي روحاني ولي تبليغ اينجوري هم به اساتيد موسيقي و هم به حضار توهين ميشود.

پاسخ دادن

البته بیشتر توی کنسرت خوانندگان جوان آمریکای رایج هست که ماشین روی صحنه باشه. برای همچین کنسرتی یک کم سخیفه و به نظر می رسه یه مرد جا افتاده از چند تا بچه تقلید کرده.

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی