«سنتورنوازی» با اجراى احمد رضاخواه منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم «سنتورنوازی» براساس اجرای ردیف آوازی عبدالله دوامی با اجراى احمد رضاخواه و زیر نظر مجید کیانی از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

ردیف آوازی به روایت استاد عبدالله دوامی بی‌شک یکی از بهترین نمونه های ردیف موسیقى ایرانى است و برای شناخت و درک بهتر موسیقى دستگاهی ایران یک منبع و مرجع بسیار معتبر است، چرا که در اثر همنشینی و تلمذ استاد دوامی در محضر بزرگ ترین استادان موسیقى دوره ی قاجار، از جمله میرزا عبدالله، آقا حسینقلی، درویش خان، اقبال آذر و طاهرزاده روح و جوهر این موسیقى در وجود ایشان رسوخ کرده و با تلاش و خلاقیت خویش توانسته است مجموعه‌ای نفیس از نغمات موسیقى ایرانى را به شکلی بدیع در قالب ردیف روایت کند.

وجود انواع اوزان عروضی به کار گرفته شده در شعرها، وجود تحریرهای آوازی متنوع، موجز و مختصر بودن دستگاه ها و آوازها در عین معرفی ساختار اصلی آنها،تناسب در زمان‌بندی، سکوت ها، جمله بندی و حالات موسیقی ایرانى از ویژگی های این ردیف است. در این مجموعه، روایت استاد دوامی که با صدای خود ایشان در سال ۱۳۵۴ ضبط شده با ساز سنتور و زیر نظر استاد مجید کیانی، یکی از شاگردان مستقیم استاد دوامی، اجرا شده و سعی بر رعایت اصل امانت داری و وفاداری به روایت استاد دوامی بوده است.

آلبوم «سنتورنوازی» براساس اجرای ردیف آوازی عبدالله دوامی با اجراى احمد رضاخواه و زیر نظر مجید کیانی از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی