آتلا و دست افشان در تالار وحدت روی صحنه می‌روند

دست افشان

رسانه نوا – موسیقی نمایش تلفیقی دو گروه «آتلا» و «دست افشان» جمعه بیست و سوم تیر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این برنامه با همکاری گروه نمایشی آتلا به سرپرستی مرجان مبینی مهوار و گروه موسیقی دست افشان به سرپرستی زهره عشقی و با تلفیق موسیقی سنتی ایران و نمایش آیین‌های فولکلور ایرانی برگزار خواهد شد.

گروه آتلا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون اجراهای بسیاری را در داخل و خارج از کشور در جهت معرفی بخشی از فرهنگ و هنر باستانی و اصیل ایران به هموطنان و جامعه بین‌الملل – مربوط به حوزه پوشش، حرکات و موسیقی فولکلور، روی صحنه برده است.

در این برنامه آتلا متشکل از سمیه شوقی (روایتگر)، یاسمین نصیری (طراح حرکات فولکلور) و مرجان مبینی (تهیه کننده و کارگردان) به همراه گروه حرکات در دو بخش بزرگسالان و اندک سالان آیین‌های فولکلور ایرانی (قجری)، آذربایجانی، تاجیکستانی، کوردی و افغان را روی صحنه خواهند برد.

گروه موسیقی دست افشان نیز از سال ۷۰ به سرپرستی زهره عشقی خاص در زمینه موسیقی کلاسیک و فولکلور فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نزدیک آلبوم موسیقی اقوام ایرانی را منتشر خواهد کرد.

زهره عشقی (خواننده)، آزاده امیری (تار)، الهه موسوی (فلوت)، مریم منظوری فرد (پیانو)، مریم عباس زاده (سازهای کوبه ای) نوازندگان گروه دست افشان هستند و مهین هنردوست، منصوره احمدی، هایده ریاحی، غزاله تهرانی، مریم محقق و بهاره محمودیان اعضای کر این گروه را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از این اجرا موسیقی نواحی ایران شامل مازندرانی، گیلانی، شیرازی، بوشهری و کردی  نواخته خواهد شد. قطعات اجرایی نیز از آثار اساتید بزرگی چون همایون خرم، علی تجویدی، علی اکبر شیدا و احمد عاشورپور انتخاب شده‌اند. همچنین در بخش دیگری از کنسرت قطعاتی از آلبوم پیش روی گروه دست افشان به آهنگسازی زهره عشقی خاص اجرا خواهند شد.

موسیقی نمایش تلفیقی دو گروه آتلا و دست افشان؛ جمعه بیست و سوم تیر از ساعت ۱۵ ویژه بانوان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

 

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی