تکنواز تار ایران در بیمارستان بستری است

سام بورنگ

رسانه نوا – «فرهنگ شریف» پیشکسوت و نوازنده صاحب سبک تار در بیمارستان بستری شد.

این هنرمند ار هفته گذشته و در حالی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده که کمتر از هنرمندان و مسئولین به عیادت از وی پرداخته‌اند. منصوره رضایی همسر استاد شریف در این خصوص می‌گوید: «ایشان تمایل نداشتند کسی از بیماریشان مطلع شود»

گفتنی است پیش از این علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولینی بود که از این پیشکسوت یاد و اعلام کرده است وزارت ارشاد هر گونه هزینه‌های درمانی بیمارستان استاد را تقبل خواهند کرد.

فرهنگ شریف (زادهٔ ۱۳۱۰ خورشیدی در آمل)، نوازنده صاحب سبک تار است. وی از چهار سالگی تحت تأثیر آموزش موسیقی به وسیله پدرش و نیز رفت‌وآمد بزرگان موسیقی به منزل آن‌ها خصوصا عبدالحسین خان شهنازی برادرحاج علی اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می‌کرد. وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست؛ وی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی شناخته می‌شود.

دیدگاه شما

2 دیدگاه
پاسخ دادن

سلام .خیلی کار خوب وبه جایی بود که زحمت کشیدید و از این استاد بسیار بزرگ و توانا ، در حیطه نوازندگی تار اخبار را ارایه فرمودید .امیدوارم (من وکلیه خوانواده ام) که این استاد ارزشمند که گوهری از گوهرهای سفته گنجینه هنر ایران است و به گردن همه ما ایرانیان حقوق زیادی دارند هرچه زودتر سلامت شده و دوباره سرحال و شاداب به زندگی در بین ما برگردند .انشاالله…

پاسخ دادن

خداوند همه مريضا را شفا عنايت بفرمايد. وهيچ کس از بيمارستان نا اميد بر نگردد .

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی