تلاش کردیم در موسیقی به رنگ آمیزی برسیم

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی «همنوازان چکاو» به سرپرستی و آهنگسازی مهدی مرتضایى، هفت بهمن در تالار اندیشه حوزه هنرى به روی صحنه می‌روند.

مهدی مرتضایی سرپرست گروه «همنوازان چکاو » درباره اجرای گروه «همنوازان چکاو» در تالار اندیشه گفت: در این کنسرت ترکیب رنگ آمیزی ساز بندی متفاوت است بخشی از کنسرت با فضای امروزی تر وبا ترکیب سازهای زهی، کنترباس، پیانو و فلوت اجرا می‌شود؛ مادر سازهای خود به رنگ آمیزی رسیدیم که آن برای ما وشنوندگان راضی کننده است.بخش دوم کنسرت هم در ژانر موسیقی فولکلور (محلى لکی، لرى و بختیاری) و ایرانى (سنتى) است .

وی قطعاتی که در کنسرت اجرا می‌شود را نام برد وگفت: آهنگسازی وتنظیم قطعات بخش محلی را بنده انجام داده ام ، قرار است قطعه ای هم از استاد درخشانی اجرا کنیم. تمام کارها جدید است به جز چند کار قدیمی که بازسازی وتنظیم کردیم، قرار است تمام کارهای قدیم به اساتید تقدیم شود.

سرپرست گروه «همنوازان چکاو » با اشاره به تغییراتی که در ترکیب بندی سازهای گروه به وجود آمده است خاطر نشان کرد: قبلا ساز بندی کنسرت ما ایرانی بود بعد از اجراهای مستقل وجشنواره ای به یک جمع بندی کلی رسیدیم؛ که نقص ها وکمبودهایی در ارکستر ما وجود دارد ، با ورود سازهای کلاسیک این نقص ها جبران می‌شود.

وی درادامه افزود: با تغییر ترکیب بندی سازهای گروه تنها تعدادی نوازنده به ما اضافه شدند، تیم ما تغییری نکرد.

مرتضایی در خصوص آلبوم تازه گروه «همنوازان چکاو » گفت: آلبوم تازه این گروه با نام هرنگ است که فعلا منتظر مجوز آن هستیم و امیدوارم اسفندماه یا اردیبهشت ماه منتشر شود، البته ما یکی دو تا از ترک های این آلبوم را قبلا در فضای مجازی منتشر کرده بودیم.

وی خاطر نشان کرد: بخش محلی این آلبوم را حسین رضا اسدی خوانده است و  یکی دو کار از امیر رفعتی است. در کنسرت بهمن ماه هم بخشی از قطعات با صدای رضا اسدی است.

این هنرمند در ادامه درباره اصالت موسیقی ایرانی گفت: قطعا همه ما تلاشمان این است که موسیقی ایرانی جز خوراک روزانه جوانان شود ؛ در قدیم این موسیقی با استقبال بی نظیری روبه رو بود؛ اما اکنون تکنولوژی پیشرفت کرده است، صدها آهنگ در ایران منتشر می شود ولی مجالی برای شنیدن آنها وجود ندارد.

وی افزود: ماتلاش کردیم در موسیقی خود رنگ آمیزی داشته باشیم که بتوانیم جوانان را جذب کنیم ؛ ضمن حفظ شخصیت موسیقی همیشه خواستیم مطابق با روز پیش برویم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی