آلبوم موسیقی «رندانه» منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «رندانه» با صدای علی خدایی، به همت مرکز موسیقی حوزه‌ی هنری روانه‌ی بازار موسیقی شد.

آلبوم موسیقی «رندانه» اثری است در آواز بیات ترک که دارای هشت قطعه است. تنظیم این قطعه ها را رضا پرویز زاده انجام داده و علی خدایی آن ها را خوانده است. شعرهای این اثر نیز از آثار حافظ شیرازی و طالب آملی انتخاب شده است.

رضا پرویز زاده که سابقه ی شاگردی استادانی چون علی اکبر شکارچی، هادی منتظری و داریوش طلایی را در کارنامه ی خود دارد، آلبوم های «حسین خان اسماعیل زاده» و «نوروز (شور مرکب)» را تاکنون روانه ی بازار کرده است. از علی خدایی نیز پیش از این آلبوم «مژده ی باران» به آهنگسازی مجید درخشانی منتشر شده است.

آلبوم «رندانه» نخستین اثر بازسازی گروه «بحر نور» است که در آن یک آواز بیات ترک نیز از آوازهای استاد روانشاد یونس دردشتی (درگذشته ی سال ۱۳۷۴)، خواننده ی توانایی که امروزه کم تر به آوازهای وی توجه می شود، بازسازی و اجرا شده است.

گروه نوازندگان این آلبوم موسیقی را بهروز همتی (تار)، رضا پرویز زاده (کمانچه)، محمد میرزایی (نی)، مازیار جلالی (سنتور)، حسین حدت (عود)، علی همتی (بم تار) و حسین همتی (تنبک) تشکیل می دهند.

گروه «بحرِ نور» در زمستان سال ۱۳۹۳تشکیل شده است. از هدف ها و برنامه های گروه «بحر نور»، بازسازی و ضبط آثار استادان قدیم موسیقی دستگاهی است؛ به ویژه آثار اجرا نشده یا کم تر اجرا شده ی استادان موسیقی ایران. 

مجموعه آثار بازسازی این گروه در آینده با نام گروه «بحر نور» منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی