سعید فرج‌پوری آلبوم «کمانچه نوازی» را منتشر کرد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «کمانچه نوازی» دو نوازی کمانچه و تمبک با هنرمندی سعید فرج‌پوری و کامبیز گنجه‌ای منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

سعید فرج‌پوری آلبوم «کمانچه نوازی» را با بهره‌گیری از آثار بزگانی موسیقی ایران همچون غلامحسین درویش (درویش خان)، علی اصغر بهاری، رکن الدین مختاری، سعید فرج پوری، حسن کسائی منتشر کرده است.

این آلبوم که در چهارگاه و بیات ترک روایت می‌شود دارای قطعاتی چون «پیش درآمد قدیمی به یاد استاد بهاری»، «درآمد»، «ضربی زابل»، «آواز زابل»، «چهارمضراب (بهره گرفته از ردیف)»، «حدی و پهلوی»، «رنگ مخالف سه گاه»، «ضربی مخالف»، «مثنوی مخالف»، «چهارمضراب»، «ضربی بیات ترک»، «درآمد و کرشمه»، «ضربی و چهارمضراب»، «مقدمه ی شوشتری»، «آواز شوشتری»، «رنگ» است.

سعید فرجپوری، آهنگساز و نوازنده کمانچه اهل سنندج است. از جمله فعالیت‌های فرجپوری می‌توان به تدریس در کانون چاووش، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، دانشگاه هنر، نوازندگی در گروه‌های شیدا، عارف، آوا، دستان و شرکت در ضبط آثار بیشماری از آهنگسازان معاصر و اجرای کنسرت در مراکز فرهنگی و فستیوالی در اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا به همراه گروه های مختلف موسیقی ایرانی، اشاره کرد.

فرج پوری آثاری را هم به صورت سی دی ‌آلبوم موسیقی انتشار داد که از جمله‌آنها می‌توان در بخش تکنوازی به آثاری چون تکنوازی کمانچه ۱ در دستگاه سه گاه، تکنوازی کمانچه ۲ در دستگاه همایون، کمانچه نوازی بر اساس نغمه های کردی،اشاره کرد.

آلبوم موسیقی «کمانچه نوازی» دو نوازی کمانچه و تمبک با هنرمندی سعید فرج‌پوری و کامبیز گنجه‌ای توسط نشر موسیقی ماهور منتشر و روانه بازار موسیقی شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی