درگذشت اعضای گروه الکساندروف در سانحه هوایی

سام بورنگ

رسانه نوا – ۹۲ سرنشین هواپیمای نظامی روسی که عازم سوریه بودند درسانحه سقوط جان باختند که نام اعضای گروه الکساندروف-گروه موسیقی رسمی ارتش  بین المللی به عنوان ارتش سرخ در بین آن‌ها دیده می‌شود.

 ۶۵ نفر از سرنشینان هواپیما  اعضای گروه الکساندروف-گروه موسیقی رسمی ارتش  بین المللی به عنوان ارتش سرخ –  و بقیه  ۹ خبرنگار، ۸ سرباز، دو کارمند دولت و ۸ خدمه پرواز  بودند.

پیش از برخاستن هواپیما یکی از خبرنگاران حاضر در هواپیما در صفحه فیسبوک خود عکسی از سقوط یک هواپیما منتشر کرد.

لاشه یک فروند هواپیمای روسی متعلق به وزارت دفاع روسیه که سحرگاه دیروز با ۹۳ سرنشین درسواحل دریای سیاه سقوط کرد درعمق ۷۰متری سواحل دریای سیاه در جنوب روسیه پیدا شد.

هواپیمای توپولوف -۱۵۴ ساعت۵:۲۰ دقیقه بامداد به وقت محلی و دقایقی پس از پرواز از فرودگاه «آدلر» نزدیک شهر سوچی از صفحه رادار ناپدید و ارتباط مخابراتی اش قطع شد.این درحالی است که برخی منابع خبری علت احتمالی بروز این واقعه را نقص فنی یا اشتباه خلبان اعلام کرده اند. یک منبع خبری در وزارت موقعیت های اضطراری روسیه  نیز به خبرگزاری اینترفکس، گفت  محل سقوط هواپیما در سواحل دریای سوچی شناسایی شده  است. یک مقام اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه نیز محل سقوط هواپیما را در فاصله ۱۵۰۰ متری ساحل دریای سیاه اعلام کرد.همزمان با وقوع این حادثه، عملیات گسترده  گروه های تجسس وامداد با چند فروند بالگرد و کشتی  در محل سقوط هواپیما  آغازشد.

به گزارش منابع خبری، هواپیمای ساقط شده پس از پرواز از مسکو و سوختگیری در فرودگاه آدلر نزدیک سوچی، پرواز دوباره خود را به مقصد پایگاه حمیمیم سوریه آغاز کرده بود.مقصد هواپیما نیز پایگاه نظامی روسیه در استان لاذقیه سوریه بوده است.

 وزارت دفاع روسیه دیروزاعلام کرد: هواپیمای ساقط شده ۹۳ سرنشین داشت که ۶۵ نفر از آنان را اعضای گروه الکساندروف- گروه موسیقی رسمی ارتش بین‌المللی به‌عنوان ارتش سرخ – تشکیل می‌دادند. این گروه موسیقی قرار بود به مناسبت سال نو میلادی برای نظامیان روس مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه برنامه اجرا کند.۹ خبرنگار، ۸ سرباز، دو کارمند دولت و ۸ خدمه پرواز مسافران دیگر این هواپیما بوده‌اند. یکی ازسرنشینان هواپیما نیز الیزاوتا گلینکا، مشهور به دکتر لیزا بود که مدیرعامل بنیاد خیریه «فراید» است . هواپیما دو دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه آدلر در سوچی – ساعت ۵:۲۵ صبح به وقت محلی – از صفحه رادار محو شد….

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی