جمع‌آوری امضا برای نصب مجسمه‌ی میسی الیوت

انيسا رئوفي

رسانه نوا – طرفداران میسی الیوت تقاضا کردند بنای یادبود پورتسموت با مجسمه‌ی این ستاره‌ی هیپ‌ هاپ جایگزین شود.به تازگی نامه‌ای از طرف جمعی از طرفداران میسی الیوت نوشته و منتشر شده است که در آن درخواست می‌شود بنای یادبور شهر پورتسومت در ایالت ویرجینیا که مربوط به کنفدراسیون است با مجسمه‌ی این خواننده‌ی رنگین‌پوست جایگزین شود. این نامه با توجه به اینکه از جانب خیلی از اهالی شهر امضا شده مورد توجه عموم قرار گرفته است.

این روزها در امریکا بحث‌های زیادی در مورد حفظ یا برداشتن مجسمه‌های یادبودی که مربوط به رهبرات کنفدراسیون ایالات جنوبی است وجود دارد و در هفته‌های اخیر با توجه به وقایع خشونت‌آمیزی که در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا رخ داد این بحث‌ها جنجال بیشتری برانگیخت. در شارتزویل جمعی از راست‌گرایان افراطی در مخالفت با پایین‌آوردن مجسمه‌ی یادبود ژنرال رابرت لی که یکی از ژنرال‌های مهم در جنگ داخلی امریکا (۱۸۶۵-۱۸۶۱) بود به اعتراض‌های خشونت‌آمیز دست زدند و این درگیری یک کشته و تعداد زیادی مجروح بر جای گذاشت.

بسیاری به ویژه در جامعه سیاه‌پوستان آمریکا مجسمه‌های مربوط به کنفدراسیون را به خاطر اینکه ایالات موتلفه موافق برده‌داری بودند، نماد نژادپرستی می‌دانند.
ناتان کافلین یکی از ساکنان ایالت ویرجینیا که توانسته صدای خود را به گوش عده‌ی زیادی از مخالفانِ مجسمه‌های یادبود برساند در نامه‌ای درخواست کرده یکی از این مجسمه‌ها با مجسمه‌ای از میسی الیوت جایگزین شود و آن را به امضای جمعیت زیادی رسانده است.

الیوت، تهیه‌کننده و رپر محبوب ۴۶ ساله در شهر پورتسموت، ویرجینیا در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمده و کافلین معتقد است باید با ساخت مجسمه‌ای از او در شهر خودش مورد قدردانی قرار بگیرد.

کافلین در نامه‌ی مذکور که خطاب به شهردار است می‌نویسد: «برپا کردن چنین مجسمه‌ای زحمت زیادی دارد و ممکن است شما از خودتان بپرسید آیا ارزشش را دارد؟ من می‌گویم بله و از شما تقاضا دارم اجازه بدهید این کار را انجام بدهیم و شما هم به ما بپیوندید. ما با هم می‌توانیم این برتری‌طلبی سفید‌پوستی را پایین بکشیم و آن را وارونه کنیم.»

او اضافه می‌کند: «میسی نماینده‌ی همه‌ی ماست. میسی همه‌ی آن چیزی است که ایالات موتلفه نبود»
این نامه در حال حاضر توسط ۱۰ هزار نفر امضا شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی