انتقاد تند واترز از تام یورک و اجرای ریدیوهد در تل‌آویو

انيسا رئوفي

رسانه نوا – در نوزدهم جولای، ریدیوهد قرار است در تل‌آویو روی صحنه برود، اما این اجرا یک کنسرت ساده در تور دور دنیای گروه نخواهد بود. ماجرا از سه روز پیش با انتقاد کن لوچ، فیلمساز بریتانیایی، از اجرای ریدیوهد در تل‌آویو آغاز شد، کن لوچ از جمله هنرمندانی است که از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل حمایت می‌کند و در این سال‌ها به گفته‌ی راجر وارتز تنها کسی نبوده که از یورک درخواست کرده به این جنبش بپیوندد و در اسرائیل کنسرتی برگزار نکند،‌ همانطور که لوچ اجازه پخش فیلم‌هایش را در مناطق تحت کنترل اسرائیل نمی‌دهد.
اما پاسخ یورک به کن لوچ در توییتر پایان این جنجال نبود، امروز راجر واترز در برنامه‌ی لایوی در فیس‌بوک مفصل به انتقاد از یورک پرداخت و گفت: «به نظر می‌رسد کلا نمی‌دانی در جهان چه خبر است. اگر می‌دانستی با کن لوچ صحبت می‌کردی، او که بارها از تو تقاضا کرده در این باره با هم حرف بزنید. تام، خود من چندین بار از تو خواستم در این باره با هم حرف بزنیم. چندین ایمیل برایت زدم. برایان انو هم همینطور. ولی تو به هیچ کدام از ما توجهی نکردی و با هیچ کس حرف نزدی. بعید می‌دانم این انزوای شدیدی که در پیش گرفته‌ای به حال کسی فایده‌ای داشته باشد.»
یورک که در مقابل درخواست کن لوچ برای کنسل کردن اجرای تل‌آویو با هیچ رسانه‌ای گفتگو نکرد و موضعی نگرفت، صرفا در توییترش نوشت: «اجرا در یک کشور به معنی پذیرفتن دولت آن کشور نیست. ما نتانیاهو را بیشتر از ترامپ تایید نمی‌کنیم ولی با این حال در امریکا هم کنسرت برگزار می‌کنیم. موسیقی، هنر و آکادمی یعنی شکستن مرزها نه ساختن آن‌ها، یعنی ذهن‌‌های باز نه ذهن‌های بسته، یعنی به اشتراک گذاشتن انسانیت، آزادی بیان و برقراری دیالوگ. امیدوارم موضعم را روشن کرده باشم.»
اما به نظر می‌رسد موضع یورک حداقل برای واترز روشن شده چون در انتهای صحبت‌های امروزش گفت: «در نهایت مسئله این است که در کنار سرکوب‌گر می‌ایستی یا در مقابلش؟»

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

واقعااااا کارت درسته تام یورک عزیز ❤

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی