ادای احترام به پنجاه‌سالگی گروه آوانگارد راک دهه شصت

انيسا رئوفي

رسانه نوا – جان کیل، یکی از بنیانگذاران گروه Velvet Underground به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشار اولین آلبوم (LP) این گروه به نام The Velvet Underground & Nico، این آلبوم را روی صحنه می‌برد. زمان این اجرا پاییز سال جاری و مکان آن بروکلین آکادمی (سالنی در بروکلین که مرکز اجراهای آوانگارد و پروگرسیو نیویورک است) خواهد بود. این کنسرت در دو بخش برنامه‌ریزی شده است. بخش اول شامل اجرای هر یازده قطعه‌ی آلبوم به همراه مهمانان ویژه و ارکستر Wordless Music Orchestra است و روز ۱۶ و ۱۷ نوامبر برگزار می‌شود و بخش دوم شامل آهنگ‌هایی از سراسر کارنامه‌ی کیل است و روز هجدهم نوامبر برگزار خواهد شد. در بخش دوم قسمتی از آثاری که اجرا می‌شوند مربوط به گروه ولوت آندرگراوند است و قسمتی هم مربوط به فعالیت انفرادی کیل. در هر دو بخش وردلِس میوزیک ارکسترا و گروهِ کُر جان کیل را همراهی خواهند کرد.
کیل سال گذشته نیز در پاریس این آلبوم را روی صحنه برد و در این اجرا موزیسین‌های مهمانی از جمله پیت دوهرتی، مارک لنگان و انیمال کالکتیو به او پیوستند.
کیل پیش از این در گفتگویی با مجله رولینگ استون گفته بود او از دیگر عضو باقی‌مانده‌ی گروه، یعنی خانم مورین تاکر (درامر) دعوت کرده تا در اجرای این آلبوم همراه او باشد اما تاکر به دلیل دشوار بودن پرواز این پیشنهاد را نپذیرفته است. او گفت بسیار امیدوار بود که تاکر در یکی از اجراها به او بپیوندد اما این امر ممکن نشد.
این موزیسین تجربه‌گرای برجسته در مورد آماده کردن قطعات آلبوم برای این اجرا گفت که چالش گذشتن از موانع موجود برایش بسیار لذت بخش بوده و اضافه کرد: «قطعه‌ی هروئین واقعا دشوار بود اما بالاخره آماده شد». او همچنین درباره‌ی اجرای این آلبوم در پاریس گفت: «وقتی به جشن پنجاه سالگی آلبومی می‌روید انتظار دارید چیزی که قبلا شنیده‌اید را بشنوید یا حداقل چیزی بشنوید که به اندازه‌ی آلبوم پنجاه سال پیش تحت تاثیر قرارتان دهد».
گروه The Velvet Underground یک گروه راک امریکایی بود که در سال ۱۹۶۴ در نیویورک توسط لو رید، جان کیل و دو عضو دیگر شکل گرفت. مدیرت گروه را اندی وارهول، هنرمند سرشناس امریکایی بر عهده داشت و آلبوم اول آن‌ها با همکاری نیکو خواننده المانی خلق و ضبط شد. این گروه به لحاظ اقتصادی موفقیت مهمی کسب نکرد اما امروزه در حوزه‌ی موسیقی زیرزمینی، تجربه‌گرا و الترنتیو از گروه‌های بسیار تاثیرگذار و مهم دهه‌ی شصت شناخته می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی