پیام کانیه وست برای تیم کوک

علی رهبری

رسانه نوا – یک ماه پیش، وال استریت ژورنال از صحبت های اپل و جی زی در مورد برنامه کسب مالکیت نرم افزار استریمینگ موسیقی تیدال، توسط اپل پرده برداشت.

گویا این هنرمند هیپ هاپ که تاجری باهوش نیز به شمار می رود، معامله را به نفع خود به پایان رساند و از آن، فرصتی برای تبدیل به افسانه برای خود ساخت. جین مونستر از وال استریت می گوید که این معامله برای اپل بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه در برداشته و جی زی طی ۹ پرداخت ۵۶ میلیون دلاری این پول را دریافت خواهد کرد.

به گزارش نوا، در حال حاضر هر دو طرف در تلاش برای مخفی نمودن جزئیات این معامله هستند. این گونه اتفاقات زمان بر است و برای شرکت ثروتمندی مانند اپل، نیم میلیارد دلار تغییر بزرگی به حساب نمی آید یا شاید اصلا هیچ معامله ای در کار نبوده است. اما این حرف ها جلودار کانیه وست نشد تا از طریق توئیتر شکایت و ناراحتی خود را اعلام نکند. کانیه وست برای اولین بار به نوعی از واژه «گاو» برای اپل و تیدال استفاده کرده است که نوعی بازی را در صنعت موسیقی به راه انداخته اند.

کانیه وست آدمی نیست که «نه» بشنود و ظاهرا به نظر می رسد که او از انجام این معامله به شدت خشمگین شده و دلایل غیرضروری مقابل آن ایستاده است. در حالی که ما دقیقا نمی دانیم در ذهن او چه می گذرد، اما به نظر می رسد که او تیم کوک، مدیرعامل اپل را مقصر می داند. وست در توئیتی به اپل گفت که «چک جی زی را برای تیدال به او بدهید و دست از تکرار اعمال استیو (جابز) بردار.»

مسئله‌ای که از آن مطمئن هستیم این است که کانیه وست با به چالش کشیدن تیم کوک نمی تواند کسب اعتبار کند. هر دوی آن ها نه نیازی به این کار دارند و نه ظاهرا فرصت آن را. چرا که هر دو نفر در دنیای کاری خود از بزرگان هستند و بهتر است به خدمت بیشتر به طرفداران و کاربران فکر کنند.

ممکن است معامله بین اپل و جی زی خساراتی را به موسیقی وارد کند، اما مسلما پیکره آن آسیبی نخواهد دید، و به نظر چنین واکنش تندی از سوی وست که ما را مجبور به حذف برخی جمله های آن کرد، لازم نبود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی