اعتراض به نحوه انتخاب نامزدهای «گرمی»

سام بورنگ

رسانه نوا – جوایز موسیقی «گرمی» از سوی «کانیه وست»، «جاستین بیبر» و «دریک» سه خواننده مورد انتقاد قرار گرفته است.

«گاردین» نوشت: «کانیه وست»، «جاستین بیبر» و «دریک» سه موسیقی‌دان نامزد جوایز «گرمی» به‌دلیل عدم تطابق افراد برگزیده با جمعیت موسیقی‌دانان، اعتراض خود را نسبت به این مراسم اعلام کردند.

این سه خواننده که در بخش‌های مختلف «گرمی» شانس دریافت جایزه را دارند، اعلام کردند که این جوایز مطابق کار تمام هنرمندان و نماینده آن‌ها نیست، بخصوص وقتی پای خوانندگان جوان وسط می‌آید. «بیبر» چهار نامزدی در «گرمی» ۲۰۱۷ دارد و «دریک» در هشت بخش نامزد شده،‌ اما ممکن است هیچ‌یک در مراسم اعطای جوایز شرکت نکنند.

«وست» هم به رعایت نشدن تنوع نژادی معترض شده است. او که تا کنون ۲۱ جایزه «گرمی» را گفته، ناراحت است چون به گفته خودش، وقتی در برابر یک خواننده سفیدپوست قرار می‌گیرد، محکوم به شکست می‌شود.

«کانیه وست» گفته بود که اگر «فرانک اوشن» دیگر خواننده سیاه‌پوست آمریکایی، در میان نامزدها نباشد، در مراسم شرکت نخواهد کرد. البته «اوشن» اصلا آلبوم «بلوند» خود را برای شرکت در رقابت‌های «گرمی» عرضه نکرد.

«اوشن» در مصاحبه ماه نوامبر خود گفت: دوران فراساختارهای سیستم جایزه دادن، نامزدی‌ها و سیستم نمایشی گذشته است. ترجیح می‌دهم مثل «کالین کاپرنیک» روی صندلی تماشاچی‌ها بنشینم.

پنجاه‌ونهمین دوره جوایز «گرمی» ۱۲ فوریه با مجری‌گری «جیمر کوردون» برگزار می‌شود. در این دوره از جوایز گرمی حدود ۱۳ هزار نفر از فعالان عرصه موسیقی بیش از ۲۱ هزار قطعه موسیقی متقاضی حضور در این رقایت را بررسی کردند و در نهایت، نامزدهای شاخه‌های گوناگون معرفی شدند.

در این دوره، «بیانسه» با نامزدی در ۹ شاخه در میان نامزدها یکه‌تاز است و پس از او، «دریک»، «ریحانا» و «کانیه وست» هر کدام با هشت نامزدی و «اَدل» نیز با چهار نامزدی در شاخه‌های مهم بهترین آلبوم، ضبط، آهنگ و آلبوم پاپ قرار دارند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی