پرچم آبی با ضربدر سفید

انيسا رئوفي

رسانه نوا – کتی پری در جشنواره‌ی گلاستونبری با نشناختن پرچم اسکاتلند سوژه مردم شد و از سوی دیگر طرفداران ردیو هد کوک کردن ساز را توسط اعضای گروه آهنگ جدیدی از ردیوهد تلقی کردند.کتی پری ستاره‌ی سرشناس موسیقی پاپ که شنبه در «استیج پیرامید» بزرگترین و مهمترین استیج جشنواره‌ی گلاستونبری اجرا داشت به خاطر نشناختن پرچم اسکاتلند مورد تمسخر مخاطبان این جشنواره قرار گرفت.
ظاهرا او که در میانه‌ی اجرا در حال صحبت کردن با مخاطبانش بوده بعد از اجرای قطعه‌ی Chained To The Rhythm که از آلبوم جدید او Witness است، به پرچم اسکاتلند با عبارت «پرچم آبی با X سفید» اشاره کرده است.
او پس از اجرای قطعه گفت: «از اینجا همه‌ی شما را می‌بینم. حتی آن گارد حفاظتی که روپوش نئون پوشیده. خیلی عقب‌تر کنار آن پرچم آبی با ضربدر سفید»
پس از این جلمه خیلی طول نکشید که اشتباهِ پری توسط تماشاچیان مورد تمسخر قرار گیرد و در حساب‌های توئیتر خود به آن واکنش نشان دهند.
اکثر مردم با نوشتن جملاتی مثل «آیا کتی پری واقعا پرچم اسکاتلند را پرچم آبی با ضربدر سفید خواند!؟» یا «آن پرچم آبی با ضربدر سفید که آن دورها دیدی پرچم اسکاتلند است» به بی‌دقتی این ستاره‌ی بزرگ پاپ واکنش نشان دادند.
اتفاق جالب دیگری که روز شنبه طی اجراهای این جشنواره رخ داد در اجرای گروه محبوب ردیوهد در استیج پیرامید بود.
هزاران طرفدار دو آتشه‌ی ردیوهد در این اجرا با اشتباه گرفتن صدای کوک کردن گیتارها به جای یکی از قطعات جدیدِ گروه، خود را شرمنده کردند.
در حالیکه گروه در حدود سه دقیقه که بیشتر از حد معمول است، مشغول به کوک کردن سازهای خود بودند هزاران توئیت از حساب کاربری تماشاچیان در فضای مجازی پخش شد که حاوی نظرات و ابراز احساسات نسبت به قطعه‌ی جدید ردیو هد بود. برخی آن را بهترین اثر گروه بعد از آلبوم Ok Computer توصیف کرده بودند و یکی از طرفداران هم با این عبارات این سه دقیقه را شرح داده بود: «مینیمال، اما پیچیده، به لحاظ احساسی سرد، اما نشانه‌ای بر اینکه هنوز هم می‌توان مرزهای موسیقی را پیش‌تر برد»
جشنواره‌ی گلاستونبری که از چهارشنبه ۳۱ خرداد به طور رسمی آغاز شده و تا دوشنبه ۵ تیر ادامه دارد یکی از بزرگترین جشنواره‌های موسیقی جهان است که سالی یک بار در انگلستان برگزار می‌شود و گروه‌های معتبری هر ساله در آن به اجرای برنامه می‌پردازند. کتی پری و ردیو هد از مجریان اصلی جشنواره‌ی امسال هستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی