Youtube و Spotify به طرح ساده سازی حق امتیاز موسیقی پیوستند

مدیر وبسایت

رسانه نوا – پاندورا، ساوندکلاود، Netflix ،SiriusXM، و ده ها شرکت دیگر از بازیکنان این صنعت نیز به طرح ساده سازی حق امتیاز موسیقی پیوستند.

یونیورسال موزیک، سونی موزیک و وارنر موزیک به شرکت های Spotify ، یوتیوب، پاندورا، Netflix ،SoundCloud، و SiriusXM پیوستند تا در تلاش قابل ملاحضه ای راه توزیع و پخش موسیقی و مسائل کپی رایت دیجیتال آن را ساده سازند.

کالج موسیقی برکلی در ابتکاری خلاقانه روشی برای گسترش موسیقی معرفی کرد که با همکاری دانشگاه MIT همراه خواهد بود. کالج برکلی اعلام کرد که مارک های بزرگ و سرویس های استریم با بیش از ۵۰ پلتفرم مختلف موسیقی در تلاش برای ردیابی سازندگان موسیقی و صاحبان حقوقی آن ها با ساخت پلتفرمی به صورت منبع باز هستند. هدف این است که صاحبان اثر راحت تر شناسایی شوند و خسارت کمتری به موسیقی دیجیتال وارد شود.

دانشگاه بروکلی هم چنین اعلام کرد علاوه بر کمپانی های نام برده، CD Baby، Tunecore، مرکز انتشارات موسیقی، ائتلاف هنرمندان برجسته، انجمن مدیران موسیقی، ائتلاف آیندگان موسیقی و بسیاری دیگر به این حرکت پیوستند.

پانوس پانی، از مسئولان مربوطه و بنیانگذاران این طرح (که با نام OMI هم معروف است) و مدیر موسسه برکلی در بیانیه ای گفت: «ما می خواهیم از قدرت مغز استفاده کنیم و با بی طرفی و تشکیل نهادهای دانشگاهی و همکاری با فعالان بزرگ این صنعت، یک معماری دیجیتال مدرن برای اشتراک گذاری و کسب و کار موسیقی در دنیای امروزی ایجاد کنیم.»

زو کیتینگ، یک نوازنده ویولن سل در بیانیه خود اعلام کرد که با برکلی است و گفت: «مسائلی که ما در صنعت موسیقی با آن روبه رو هستیم پیچیده است ولی چیزی که می خواهیم ساده است و آن یک صنعت اقتصادی پر رونق که مزایای آن برای همه باشد، است. این مزایا باید از سازندگان تا مصرف کنندگان را شامل شود. گسترش موسیقی فرصتی برای حل برخی از مشکلات لاینحل و تغییر اساسی رابطه بین موسیقی و تکنولوژی است.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی