سه ترانه منتخب نشست تخصصی ترانه-آواز اجرا خواهد شد

سام شرف زاده

رسانه نوا – پنجمین نشست تخصصی ترانه-آواز با همکاری شرکت اکسیر نوین روز یکشنبه مورخ نوزدهم شهریور ماه نود و شش در مجموعه فرهنگی اراضی عباس آباد – خانه شعر با حضور کارشناسان حوزه ادبیات و موسیقی و با هدف انتخاب ترانه برای امیر عباس گلاب برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، جلسه با صحبت های سجاد عزیزی آرام مدیر و مجری کانون ادبی زمستان آغاز شد. عزیزی با عنوان این مطلب که چیزی حدود هزار و هفتصد اثر در ارتباط با این فراخوان به دست همکاران کانون ترانه-آواز رسیده است ادامه داد: این ترانه ها در سه مرحله توسط کارشناسان بخش ادبی کارشناسی شده است. نقدهایی به در خصوص این فراخوان مطرح شده که درباره آن ها باید بگویم چه بسا ترانه سرایان مستعدی که به علت مشکلات مختلف از جمله دوری از پایتخت و یا عوامل دیگر قادر به برقراری ارتباط با موزیسین دلخواهشان نیستند و کانون سعی در تسهیل امر نزدیک شدن بیش از پیش ترانه سرا و آهنگساز با یکدیگر را دارد. درنهایت این خود ترانه سرا است که تصمیم میگیرد در این فراخوان شرکت داشته باشد. وی همچنین در قسمتی از صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که پس از امیرعباس گلاب، فراخوان انتخاب ترانه برای بابک جهانبخش است که اطلاعیه آن اواسط مهرماه اعلام خواهد شد.

در قسمت بعدی نشست ترانه-آواز آثار نهایی که پیش از این در سه مرحله توسط کارشناسان بخش ادبی احراز شرایط شده بودند به گوش کارشناسان بخش موسیقی رسید و در پایان سه اثر که در مجموع بیشترین امتیاز موسیقی را دریافت کرده بودند برای تولید و اجرا انتخاب شدند که این آثار سروده زهره حکیم ،محمد درویش و حامد سلگی است.

لازم به ذکر است جواد نعمتی مدیر مسئول نشر مایا نیز در این جلسه حضور داشتند و قرار بر این شد که پنجاه اثر منتخب به صورت یک کتاب مستقل تحت عنوان خروجی این فراخوان در این انتشارات به چاپ برسد. وی در این رابطه گفت: طبق صحبت هایی که با جناب عزیزی آرام صورت گرفته بنا بر این شده است که پس از جمع آوری، داوری و انتخاب ترانه ها، آثار منتخب در یک کتاب گرد آوری شده و احتمالا در حدود هشتاد صفحه به چاپ خواهد رسید و در نمایشگاه کتاب سال آینده از آن رو نمایی خواهد شد. این کتاب در تیراژ هزار تایی به چاپ خواهد رسید و ترانه ها بر اساس ترتیب حروف الفبا در آن قرار خواهند گرفت.

گفتنی است شاعرانی نظیر مهدی موسوی میرکلایی، علیرضا تقی پور، سید حسین متولیان، سینا بهمنش و نرگس جعفری در این جلسه به شعر خوانی پرداختند همچنین کارشناسی بخش ادبی این جلسه را مهدی موسوی و سید حسین متولیان و کارشناسی بخش موسیقی را امین قباد و امیر عباس گلاب بر عهده داشتند.

یکشنبه هفته آینده مورخ بیست و ششم شهریور ماه جشنواره شعر جامعه پزشکی با حضور شاعران و هنرمندان مطرح موسیقی در اتوبان شهید همت حد فاصل شیخ فضل الله نوری و شهید چمران – جنب بیمارستان میلاد – دانشگاه علوم پزشکی ایران – سالن همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد که شرکت در آن برای عموم آزاد است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی