کنسرت حاوا در برج آزادی

محدثه برهانی

رسانه نوا – دومین بخش از اجراهای سانس نخست سالن برج آزادی در روز دوم جشنواره موسیقی فجر با برگزاری کنسرت گروه موسیقی قشقایی «حاوا» به پایان رسید.

گروه نواحی حاوا به سرپرستی پروین بهمنی از گروه‌های با سابقه‌ای است که در حوزه موسیقی قشقایی فعالیت می‌کند و تا کنون در اجراهای متعددی به روی صحنه رفته است. این گروه در کنسرتش در جشنواره موسیقی فجر، ضمن اجرای موسیقی قشقایی، موسیقی لُرهای بویراحمد و موسیقی محلی بخشی از منطقه شیراز را هم برای تماشاگران حاضر در سالن برج آزادی اجرا کرد.

حاوا در این کنسرت از صدای ابراهیم کهندل‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی قشقایی بهره می‌برد که تاکنون چندین اثر ماندگار از او به زبان قشقایی به ثبت رسیده است. همچنین در بخش اجرای آثار بویر احمدی، خواننده‌ای دیگر به نام موسی موسوی به روی صحنه آمد و آن آثار را اجرا کرد.

اعضای گروه موسیقی حاوا را برای اجرای این کنسرت به جز پروین بهمنی (سرپرست و همخوان)، ابراهیم کهندل‌پور (خواننده) و موسی موسوی (خواننده قطعات بویراحمدی)، نفراتی چون هوشنگ سلیمی (کمانچه)، امین پوستکار (تنبک)، فرزاد محمودی (رباب)، حسین کریمی (سرنا و کرنا قشقایی)، آرش عزیزی (تار و همخوان)، دامون شش بلوکی (نقاره و همخوان) و پیران درخشان (سه‌تار قشقایی) تشکیل می‌دادند.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

سلام درود خداوند بر کسانیکه برای نشاط وشادمانی انسانها زحمت کشیده ودرخلق آثارهنری از هرگونه کوششی دریغ نکرده اند باشد که‌ پروردگار بزرگ پاداشی نیکو نصیبشان گرداند

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی