میزبانی هوروش بند از ۱۶۰۰۰ نفر در اولین تور کنسرت!

کنسرت هوروش بند
هاتف حسینی

رسانه نوا – گروه هوروش سرانجام با ۸ سانس اجرا در تهران و میزبانی از ۱۶۰۰۰ نفر نخستین تور کنسرت‌های خود را در تابستان ۹۶ به پایان رساند.کنسرت هوروش بند در حالی با استقبال خیره کننده مخاطبان برگزار شد که تمام بلیت‌های این کنسرت در زمان کوتاهی به پایان رسیده بود. این گروه که از تاریخ انتشار اولین قطعه رسمی‌شان کم‌تر از ۷ ماه می‌گذرد، به خوبی توانستند تنها با انتشار ۸ قطعه مخاطبان بسیاری جذب کنند.

بر اساس برنامه کنسرت با قطعه «مجنون» آغاز و پس از آن «خنک شد دلت» که پیش از این به صورت ماکت منتشر شده بود، با همخوانی غیر قابل پیش بینی حاضرین در سالن اجرا شد. مهدی دارابی ابتدا چند بیت ابتدایی «خنک شد دلت» را بدون همراهی ارکستر خواند و سپس با رسیدن به قسمت ترجیع بند، اعضای ارکستر او را همراهی کردند که می‌شود این قطعه را موفق ترین کار اجرا شده در کنسرت لقب داد.

جای خالی مسعود جهانی . . .
مسعود جهانی خالق هوروش بند که قرار بود برای اولین بار با این گروه روی استیج ظاهر شود به علت عدم صدور مجوز نتوانست گروه خود را همراهی کند تا از چشیدن لذت نخستین اجراهای هوروش محروم باشد. این تنظیم کننده با اخلاق با تنظیم ده‌ها قطعه هیت و محبوب قطعاً یکی از تاثیرگذارترین موزیسین‌های یک دهه اخیر موسیقی پاپ است.

اجرا با کم‌ترین تاخیر و بی‌نظمی
از جمله اتفاقات مثبت این کنسرت می‌توان به شروع برنامه با کم‌ترین تاخیر اشاره کرد که این موضوع در ارتباط با کنسرت‌های پاپ کم‌تر رخ می‌دهد. کنسرت هوروش بند طی ۸ سانس و به همت موسسه فرهنگی هنری «ققنوس» به مدیریت محمدحسین توتونچیان برگزار شد.

مهدی دارابی؛ موفق‌ترین خواننده دهه هفتادی!
شاید کم‌تر کسی به این نکته دقت کرده باشد که مهدی دارابی خواننده جوان گروه هوروش تنها ۲۴ سال سن دارد و به این ترتیب او موفق‌ترین خواننده دهه هفتادی لقب می‌گیرد که کنسرت‌های او توانسته نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ بلیت در تهران و شهرستان‌ها بفروشد. البته این موفقیت تنها در آمار و ارقام نبود و دارابی تسلطی غیر قابل پیش بینی روی اجرای قطعات داشت. او به خوبی با مخاطبان در سالن ارتباط می‌گرفت و نت به نت قطعات را با تسلط مثال زدنی اجرا کرد. او در بخشی از کنسرت با اجرای بدون موسیقی قطعه «خنک شد دلت» ضمن همراه کردن حاضرین با خواندن این قطعه، نشان داد در همین مدت کوتاه توانسته به سطح کیفی بالایی برای اجرای کنسرت برسد.

۸ قطعه موفق، ۴ قطعه جدید!
هوروش بند در این کنسرت ضمن اجرای ۸ قطعه منتشر شده و رسمی، ۴ قطعه منتشر نشده را نیز برای اولین بار در کنسرت رونمایی کردند. «لیلی بی عشق»، «عوض کردی»، «برف» و «چشماتو ببند» ۴ قطعه جدیدی بودند که در این کنسرت اجرا شدند و بنا به گفته حمید فریزند مدیر گروه هوروش، «لیلی بی عشق» در ماه مهر و ۳ قطعه بعدی با فاصله زمانی حدود یک ماه منتشر می‌شوند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به دیگر اتفاقات و حواشی این کنسرت:
– اعضای هوروش بند که اولین بار با خواندن تیتراژ تلویزیونی برنامه «فرمول یک» و قطعه «ماه دلم» حضور در تلویزیون را تجربه کرده بودند، در اولین کنسرت خود میزبان علی ضیا مجری این برنامه تلویزیونی بودند.

– در نخستین کنسرت این گروه که ۱۷ شهریور برگزار شد، محمد علیزاده خواننده تیتراژ «ماه عسل ۹۶» که سابقه همکاری با این گروه را در کارنامه کاری خود دارد، از دیگر میهمانان ویژه این کنسرت بود.

– آرش و مسیح عدل پرور که قطعاتی چون «به کی پز می دی»، «آخر منو به باد داد»، «خنک شد دلت»، «ماه دلم»، «عاشقم»، «مجنون» و «یاد تو می افتم» را برای این گروه ساخته‌اند، ۲۷ شهریور میهمان هوروش بند بودند.

– حضور بهاره رهنما و همسرش در این کنسرت خیلی کم حاشیه نبود و مهدی دارابی پس از معرفی او به حاضرین در سالن گفت: شاید برای شما هم جالب باشه که بدونید قطعه «بی کی پز می دی» رابط آشنایی خانم رهنما و همسرشان بوده. مهدی دارابی با اشاره به این موضوع قطعه «به کی پز می دی» را اجرا کرد که با استقبال و همخوانی بسیار خوب حاضرین مواجه شد.

– اعضای ارکستر هوروش در این کنسرت را کیان دارات، مجتبی کشاورز، پیام طونی، بهادر فیروزبخت، بابک مالکی فر، میلاد پرقوه، علی حسینی و محمد اسماعیلی تشکیل می‌دادند.

گزارش ویدئویی این کنسرت طی روزهای آینده به صورت اختصاصی از رسانه نوا منتشر می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی