اجرای مشترک سهراب پورناظری و آنتونیو ری در کاخ نیاوران

سام بورنگ

رسانه نوا – فستیوال موسیقی بارانا در حالی شب پایانی خود را سپری کرد که سهراب پورناظری (نوازنده تنبور و کمانچه) و آنتونیو ری (نوازنده اسپانیایی گیتار)  برنامه مشترک خود را روی صحنه بردند.

در ابتدای این کنسرت، آنتونیو ری به صحنه آمد و به تک‌نوازی چهار قطعه پرداخت. ری بین قطعات و هنگامی که با تشویق حاضران مواجه می‌شد، با کلمات فارسی از آن‌ها تشکر می‌کرد. پس از تمام شدن این بخش و با خروج آنتونیو ری از صحنه، سهراب پورناظری همراه نوازندگان عود، درامز، سنتور، گیتار الکتریک و سازهای کوبه‌ای وارد شدند.

این کنسرت در سه بخش برگزار و بخش سوم  با حضور سهراب پورناظری، آنتونیو ری و دیگر نوازندگان آغاز شد. پورناظری در سخنانی اظهار کرد: بهمن‌ماه ۱۳۹۴ این فرصت فراهم شد تا با آنتونیو این پروژه را شروع و چندماه بعد، در اسپانیا آن را ضبط کنیم. ما به یاد زریاب کبیر نام این پروژه را «زریاب» گذاشتیم که تا چند وقت دیگر به‌شکل آلبوم صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: رویایی داشتیم که یک موسسه فرهنگی – هنری بتواند کاری را در زمینه فرهنگ و هنر این کشور انجام دهد که به حقیقت پیوست. امیدواریم وضعیت کشور مانند حال حاضر با ثبات باشد تا بتوانیم این کار را دوباره تکرار کنیم.

در ادامه، قطعه‌ای اجرا شد. سپس هنرمندان بر مبنای موسیقی فلامنکو یک بداهه‌نوازی را با نام «جویبا» به معنی باران اجرا کردند.

قطعه پایانی این کنسرت «زریاب» نام داشت که به گفته پورناظری، در آن تلاش شده بود تا مسیری را که زریاب از ایران تا آندلس طی کرده است، با تم‌های ایرانی، فلامنکو و عربی نشان داده شود.

گفتنی است در فستیوال «شب‌های موسیقی بارانا» که از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه برگزار شد، گروه‌ها و هنرمندانی مانند لوریس چکناواریان، کامکارها، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس و سهراب پورناظری همراه «آنتونیو ری» به اجرای برنامه پرداختند. همچنین طبق اعلام برگزارکنندگان،  پنج درصد از فروش بلیت‌های این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی