کامکارها نخستین اجرای «شب‌های موسیقی بارانا» را برگزار کردند

سام بورنگ

رسانه نوا – شامگاه ۲۱ مرداد ماه، نخستین کنسرت «شب‌های موسیقی بارانا» در کاخ نیاوران و با اجرای گروه «کامکارها» برگزار شد.

این کنسرت در دو بخش فارسی و کُردی اجرا شد و در بخش نخست، «در طرب هوای تو»، «غم هجران»، «حجاب چهره جان» و منظومه مولانا و در بخش دوم «آه سرد»، «گهواره»، «انار»، «میوه رنگارنگ»، «بگذار بروم»، «سودای عشق» و «کج کلاه من» اجرا شدند.

اجراهای «انار»، «بگذار بروم» و «کج کلاه من» که از موسیقی‌های فولکلور کردی هستند با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد، تا جایی که گروه کامکارها به احترام تشویق‌ها و درخواست مردم، یک قطعه بیشتر اجرا کردند.

از نکات ویژه این برنامه می‌توان به این اشاره کرد که اجرا حالی برگزار شد که جمعیت بسیاری روی استخر کاخ اختصاصی نیاوران که به نظر می‌رسید به وسیله تخته‌ای پوشانده شده بود، اجرای کامکارها را تماشا کردند و تماشاگران به محض اینکه متوجه می‌شدند روی صفحه‌ای حرکت می‌کنند که زیرش استخر خالی از آب است، با احتیاط بیشتری قدم برمی‌داشتند.

همچنین اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، شمس لنگرودی، هومن برق نورد، میترا حجار و شقایق دهقان از جمله مهمانان اجرای کامکارها بودند.

«شب‌های موسیقی بارانا» که از شب پنجشنبه ۲۱ مرداد در کاخ نیاوران شروع شده، تا ۲۹ مرداد ماه ادامه دارد. براساس اعلام برگزارکنندگان، پنج درصد از فروش بلیت‌های این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده است .

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی