کنسرت میلاد درخشانی در روز تولدش / کاکوبند در نشست حاضر نشد!

سام بورنگ

رسانه نوا – ظهر امروز دومین روز از نشست‌های خبری جشنواره موسیقی فجر با حضور میلاد درخشانی برگزار شد.

درخشانی در ابتدای این برنامه گفت: چند سال بود که در جشنواره شرکت نکرده بودم. امسال تصمیم گرفته شد که به همراه گروه های دیگر در بخش تلفیقی شرکت کنیم. روز ۲۵ دی ماه که روز تولدم است، روز اجرای من نیز است که این موضوع برایم خوشایند است.

وی افزود: ۱۵ یا ۱۶ قطعه آماده کرده ام که حدود ۱۳ قطعه آن باکلام و بقیه بی کلام هستند. تعدادی از قطعات آلبوم «اشارات نظر» را در جشنواره اجرا خواهم کرد. نوازندگان گروه هرچند از نظر سابقه کاری چهره های آشنایی نیستند ولی حرفه‌ای هستند. صرف نوازندگی کافی نیست؛ بلکه تجربه اجرا، روی صحنه رفتن و ارتباط با مخاطب همه در کنار هم نوازنده کامل را شکل می دهد. اشکان آبرون کیبورد، آرش عیوضی گیتاربیس، مصطفی شعبانی ساکسیفون و  امیرعلی رحمانی ساز کوبه ای را می‌نوازند و به همراه  برادرم پدرام درخشانی یک قطعه سولو اجرا خواهیم کرد.

او نظرش را درباره حضور بخش تلفیقی در جشنواره موسیقی فجر این‌گونه بیان کرد: فکر می کنم باید واژه تلفیقی را به واژه دیگری تغییر دهیم، زیرا گروه‌هایی که در این بخش حضور دارند، در یک ژانر قرار نمی‌گیرند و هیچ المان مشخصی با یکدیگر ندارند. برخی از آن‌ها به‌خاطر این‌که پاپ نیستند، نام تلفیقی می‌گیرند، در حالی که همه گروه‌ها پاپ هستند. این افراد موسیقی‌های مستقل و با سلیقه شخصی کار می‌کنند و فکر می‌کنم نام موسیقی مستقل برای این بخش مناسب‌تر است.

درخشانی درباره شرایط اجرایی این بخش، توضیح داد: به این بخش خیلی توجه نشده است و انتظار بیشتری می‌رفت. در تمام دنیا جشنواره‌ها در جهت تفکرات جدید حرکت می‌کنند. گروه‌هایی که مرتب کنسرت می‌گذارند، لزومی به حضورشان در جشنواره نیست. این درحالی است که در بخش تلفیقی، تجربه‌های نویی اتفاق می‌افتد.

میلاد درخشانی در ادامه گفت: همانطور که گفتم من انتظار بستر مناسب تری را برای جشنواره می دیدم و شاید اگر این موارد انجام می گرفت انگیزه بیشتری می داشتم. ما می توانستیم هم به لحاظ سالن مناسب تر و هم جایگاه فروش بلیت از امکانات بهتر و حمایت های بیشتری برخوردار شویم اما نمی دانم چرا این اتفاق انجام نگرفت. من بر این باورم سالن برج آزادی در ساعت ۶ بعدازظهر با حجم ترافیک میدان آزادی مکان مناسبی برای برگزاری کنسرت نیست. البته که این را کسی می گوید که خوشبختانه تا امروز تمام بلیت کنسرت های خود در جشنواره را به فروش رسانده اما این به منزله تایید برنامه ریزی ها برای بخش تلفیقی نیست. ما در بخش قراردادهای مالی هم با مشکلات زیادی مواجه بودیم و می توانم اذعان کنم که در کمترین سطح ممکن با نوازندگان گروهم قرارداد بستم اما با تمام این احوال باید بگویم که قطعا می خواهیم اجرای خوبی در جشنواره داشته باشیم.

وی در بخش صحبت های پایانی خود گفت: یکی از اعتبارات مهم برگزاری جشنواره موسیقی فجر بین المللی بودن آن است که هم در سال گذشته و هم در سال جاری اتفاقات خوبی افتاده که می توانیم به عنوان نقطه قوت اشاره کنیم و امیدوارم فضا به گونه ای هدایت شود که ما شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی