محمد علیزاده: با انتشار این آلبوم تور کنسرت‌هایم افزایش پیدا می‌کند

محدثه برهانی

رسانه نوا – عصر بیست ششم دی ماه سال جاری آیین رونمایی و نشست مطبوعاتی آلبوم «گفتم نرو» از محمد علیزاده با حضور عوامل آلبوم و صدرالدین حسین‌خانی (مدیر شرکت ایرانگام) برگزار شد.

نشست خبری آلبوم گفتم نرو از محمد علیزاده با حضور صدرالدین حسین‌خانی، میلاد ترابی، امیرحسین اویسی، شهاب اکبری، مهرزاد امیرخانی، محمد کاظمی، معین راهبر و اصحاب رسانه در یکی از رستوران های تهران برگزار شد تا در این نشست به سوالات خبرنگاران پیرامون آلبوم و اجراهای اخیر محمد علیزاده پاسخ داده شود.

محمد علیزاده: ریزش مخاطب سبب خداحافظی‌ام از دنیای موسیقی می‌شود

محمد علیزاده ابتدا توضیحاتی درخصوص آلبوم ارائه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

خوشحالم که در سومین آلبوم رسمی خود بازهم همراه و همگام صدرالدین حسین‌خانی هستم، باید بگویم که روند انتشار آلبوم «گفتم نرو» چهار سال طول کشید و این تاخیر صرفا به دلیل برگزاری مداوم تورهای کنسرت‌هایم بود که سبب سلب آمادگی و خستگی حنجره‌ام برای ضبط‌های استدیویی می‌شد. در این چهار سال من با همراهی دوستانم ۳۲ اثر را تولید کرده‌ایم که در زمان‌های مناسب منتشرشان ‌می‌کنیم ضمن اینکه یکی از ترک های تولید شده در این چهار سال قطعه «عشقم این روزا» بود که به دلیل ناب بودن سوژه ترانه آن را زودتر از انتشار آلبوم منتشر کردیم. این آلبوم حاصل تفکر تیمی است که همیشه همراه من بوده و نام این آلبوم را نیز در بین نام‌های مد نظر صدرالدین حسین‌خانی برگزیده است.

پشت انتشار دیر به هنگام این آلبوم هیچ تفکر اقتصادی نبوده و من صرفا به این دلیل که دوست داشتم برای مردم اجرای زنده داشته باشم انتشار این آلبوم طول کشید.اعتقاد و رویه کاری من این نیست که بصورت مداوم آلبوم منتشر کنم به نظرم آهنگی که منتشر می‌شود باید برای مردم خاطره ساز شود و گاهی این خاطره سازی ممکن است ماها طول بکشد.من در حال حاضر هم می‌توانستم این آلبوم را با پانزده قطعه منتشر کنم اما این کار را نکردم و ترجیح دادم قطعات در زمان‌های مناسب پخش شود.

گاها برخی دوستان می‌گویند اینکار سبب ریزش مخاطب می‌شود اما باید بگویم من به هیچ عنوان این حرف را قبول ندارم، مادامی که یک هنرمند به کار خود آگاهی کامل داشته باشد این حرف معنایی ندارد و مطمئنا اگر روزی با ریزش مخاطب مواجه شود از دنیای موسیقی خداحافظی می‌کنم.

در خصوص فضای آلبوم باید بگویم فکر آنچنانی در خصوص غم بودن یا ریتمیک بودن محتوا نداشتم و آلبوم را به سمت سلیقه مردم سوق دادم.

در دو قطعه با علیرضا افکاری همکاری داشته‌ام که ترجیح دادیم در این آلبوم گنجانده نشود، صرفا به این دلیل که فضای این دو قطعه به آلبوم نمی‌خورد و بزودی این دو ترک خوب را منتشر خواهیم کرد.

با انتشار این آلبوم و به درخواست خودم از تهیه کننده محترم شرکت ایران گام دوماه را استراحت خواهم کرد و به کارهای شخصی زندگی‌ام می‌رسم بعد از این دو ماه با افزایش سانس‌های کنسرت به اجرای برنامه می‌پردازیم.

ارتباط تصویری‌ام در بخش ساخت و پخش موزیک ویدئو ضعیف است و باید بگویم که من موافق ساخت کلیپ نیستم به نظر من محمد باید در حافظه شنیداری مردم باشد نه در حافظه تصویری و این موضوع برای حائز اهمیت است.ترجیحم بر این است که اگر قرار است موزیک ویدئویی ساخته و پخش شود در هر رسانه ای منتشر نشود و اگر در رسانه ای پخش می‌شود موسیقی‌های پخش شده در آن رسانه سبب خجالت هنرمندان نشود.

نوع دیدگاهم نسبت به برگزاری کنسرت‌هایم این است که کاری اجرا شود که حتی اجازه پلک زدن به مخاطب ندهد وقتی حتی برای یک دقیقه مخاطبان در کنسرت هوسشان پرت شود این یعنی هنرمند در اجرای صحنه‌ای باخته است.

و در آخر باید بگویم که آرزوی قلبی من این است که بلیط فروشی تمام کنسرت‌های هنرمندان در کمتر از چهل و هشت ساعت به اتمام برسد.

صدرالدین حسین خانی: کنسرت‌های پاپ را به برج میلاد بازمی‌گردانم

صدرالدین حسین‌خانی نیز صحبت‌هایش درخصوص آلبوم آغاز کرد:

از محمد علیزاده قدردانی می‌کنم و به شخصه شاهد حساسیت‌های و تلاش‌های بی دریغ‌شان برای انتشار این آلبوم بوده ام.

لازم می‌دانم که توضیحاتی را در خصوص زیاد شدن تعداد اجراهای جشنواره ارائه دهم، این اتفاقات تماما با میل شخصی خودمان رقم خورد و شایعاتی را در پی داشت، شایعاتی همانند اخذ برخی از مجوزها و… من این شایعات را تکذیب می‌کنم. مثل همیشه ما خط شکن شدیم و کارهایی را برای اخذ مجوز اجراهای پاپ در برج میلاد انجام داده‌ایم که نمونه اش اجرای محمد علیزاده در برج میلاد است و می‌توانم بگویم بزودی خوانندگان پاپ می‌توانند در برج میلاد کنسرت‌هایشان را اجرا کنند.

در بخش‌های جانبی جشنواره هزینه‌هایی وجود دارد و ما نیز در آن بخش ها برای کمک به بخش درآمدی جشنواره وظایفی را بر عهده داریم.

طی نشستی با مسئولین سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر و به درخواست آنها به این نتیجه رسیدیم که تعداد اجراهایمان در جشنواره افزایش پیدا کند.

قطعات اجرای جشنواره هیچ فرقی با کنسرت ‌های دیگر محمد علیزاده نخواهد داشت و در ادامه در خصوص این آلبوم باید بگویم که برای انتشار این آلبوم و تولید قطعات دیگر هزینه‌های بسیاری را خرج کرده‌ایم اما متاسفانه بعد انتشار آلبوم شاهد این بودیم که سایت‌های غیررسمی همانند رادیو جوان کل آلبوم را برای دانلود منتشر کرده است.برای این آلبوم بالغ بر دویست نفر زحمت کشیده‌اند و هزینه‌های زیادی صرف شده اما مردم با دانلود و نخریدن این آلبوم زحمات را نادیده می‌گیرند.مردم برای خرید یک خوراکی ۱۵۰۰۰تومان هزینه می‌کنند اما فرهنگ خرید کالای فرهنگی با قیمت پایین تر از مبالغ مد نظر را ندارند و این به منظور فرهنگسازی اشتباه است.

تیراژ آلبوم گفتم نرو بالای دویست و پنجاه هزار نسخه است و در فضای مجازی نیز درصدر پرفروش‌ترین آلبوم‌ها دانلود مجاز قرار دارد و باید نوید ده شب اجرا برای این آلبوم در برج میلاد و سالن میلاد را به مخاطبان محمد علیزاده بدهم.

در پایان باید بگویم که تور کنسرت‌های اروپا، چهار شهر استرالیا، کانادا، آمریکا بعد از نوروز ۹۶ برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

با سپاس فراوان از عکسهای زیبا و سایت خوبتون

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی