شهرداد روحانی رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران شد

سام بورنگ

رسانه نوا – علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه در حاشیه نشست ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که از این پس شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

صبح امروز نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران باحضور علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، نصیر حیدریان، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر سمفونیک تهران،آنتونیو نی کاردار سفارت ایتالیا در ایران و جوانا رئیس بنیاد جوانان و رهبر ارکستر جوانان جهان در تالار وحدت برگزار شد.

علی اکبر صفی پور – مدیرعامل بنیاد رودکی

ارکستر جوانان جهان متشکل از ۴۳ هنرمند و رهبر ارکستر از ۱۰ کشور ترکیه، ارمنستان، روسیه، انگلستان، فرانسه، آلمان و پرتغال است که مجموعه برنامه های متنوعی را در این ۱۲ روز برای هنرمندان در نظر داریم که شامل سه شب اجرا مشترک در تالار وحدت است که این اتفاق به ایجاد اتفاقات مشترک فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا کمک می کند.

هم چنین سه مسترکلاس به استادی هومان اسعدی، اتابک الیاس و محمدرضا آزاده فر در طبقه ششم بنیاد رودکی برگزار می شود.

 این کار مشترک است که هزینه رفت و آمد به همراه هتل با ایتالیا و هزینه ترانسفر برعهده بنیاد رودکی است.

انتونیو نی – کاردار سفارت ایتالیا در ایران

خوشحالیم که با همکاری همگان گرد هم جمع شده ایم. لازم می دانم از بنیاد رودکی و آقای جوانا که دیاست بنیاد و ارکستر جوانان جهان را برعهده دارند تشکر کنم. این اتفاق کاملا به جا است که در این برهه تاریخی در کشور ایران می افتد و قصد دارد روابطش را با کشورهای مختلف جهان نزدیک تر کند.

ما شاهد بودیم که پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران بسیاری از هئیت های سیاسی به سمت ایران روانه شدند که از جمله آن ها سفر آقای روحانی به رم و حضور نخست وزیر ایتالیا در تهران اشاره کرد.

در تمام این صحبت ها و ملاقات ها بحث فرهنگ از جایگاه ویژه ای برخوردار بود.

در تمام این مدت رابطه بین ۲ وزارتخانه بسیار عمیق تر و نزدیک تر شده و ایتالیا در تمامی زمینه های مختلف فرهنگی سرآمد است. البته نه فقط در زمینه فرهنگی بلکه در حوزه های علمی، دانشگاهی و باستان شناسی سرآمد است. یکی از ابتکار عمل ها و رویدادهای فرهنگی کنسرت گروه جز به سرپرستی جوانا گوییدی در فرهنگسرای نیاوران است و همچنین با همکاری بنیاد رودکی اجرای ارکستر مجلسی تئاتر اسکالای میلان است.

این رایزنی در سطوح بالای سیاسی به روابط فرهنگی تاکید دارد. در ادامه این همکاری ها ایتالیا مهمان ویژه ایران در نمایشگاه کتاب در سال ۹۶ خواهد بود. اگر حمایت های سیاسی اتفاق نمی افتاد قطعا این پروژه به سرانجام نمی رسید.

کشور ایران در سیاست های خارجی در جایگاه اول قرار دارد و در همه سطوح سیاسی، تجاری و اقتصادی این جایگاه حفظ شده است.

جمله که جناب روحانی در رم اعلام کردن سرلوحه ما در روابط سیاسی و فرهنگی ما است ایشان گفتند که به جوانان باید خوراک فرهنگی دهید زیرا به آن نیاز دارند و به حقیقت هدف ما همین است.

جوانا – رهبر ارکستر جوانان جهان

این ابتکار فرهنگی حدود یک سال و نیم پیش بین ایران و ایتالیا رقم خورد. این ارکستر متشکل از جوانان ۱۰ کشور به همراه ایران است که با معنای کلام وحدت در تالاری به نام وحدت اجرا خواهند کرد.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی