جشن امضای آلبوم «رگ و ریشه» از گروه عجم

مدیر وبسایت

رسانه نوا – مراسم امضای نخستین آلبوم رسمی گروه عجم در فروشگاه فرهنگ برگزار شد. امین محمدفولادی (امین عجمی)، نریمان اکبری، سارا فطرس، و آرش فیاضی در این مراسم حضور داشتند.

امین عجمی در ابتدای مراسم گفت: مراحل ضبط و تولید این آلبوم ۴ سال طول کشید اما در مجموع حاصل ۱۴ سال پژوهش و تحقیقات میدانی در ارتباط با موسیقی نواحی، نوروزخوانی و مواردی از این دست بود.

او درخصوص انتخاب اسم آلبوم گفت: ما در فستیوال های بین المللی از عنوان انگلیسی “Iranian root music” استفاده می کردیم . root music  به نوعی از موسیقی گفته می شود که به روزرسانی شود اما در عین حال کاملا ریشه و عناصر بومی خود را حفظ کند. بعد از کنار هم گذاشتن کلمات و عبارات گوناگون به عبارت «رگ و ریشه» رسیدیم و توانستیم ژانری را ارائه دهیم که انعطاف داشته باشد و همزمان با به روز شدن ریشه‌ی خود را حفظ کند.

وی اظهار داشت: این اثر یک اثر تلفیقی نیست و اگر عناصر و سازهای متفاوتی کنار هم گذاشته شده اند مثلا درامز، بر اثر گذشت زمان جز فرهنگ آن‌ها شده و کمبود آن کاملا پیدا بوده است.

امین عجمی در ارتباط با انتخاب اسم «عجم» گفت: تنگ نظری‌هایی که برای مفهوم عجم وجود دارد درست نیست و در علم زبان‌شناسی هیچ واژه‌ای یک معنی مطلق ندارد. به طور مثال این واژه در اشعار سعدی هم آمده است. همچنین در اشعار حماسی نیز عجم عنوانی افتخار آمیز است. دلنشین ترین مفهوم عجم در اشعار عطار به معنای کسی است که رازی را می داند اما بر اساس شرایط مجاز به گفتن آن نیست، خویشتن را عجمی می‌سازد و به زبان آدمی گنگ و لال است، اما به زبان قلب فصیح سخن می گوید. و این مفهوم زیباترین دلیل برای انتخاب اسم «عجم» بود.

در ادامه آرش فیاضی از دیگر اعضای افزود: گروه عجم به دلیل محدودیت در تعداد آهنگ ها مجبور به حذف برخی از آن‌ها شده است که در آلبوم‌های بعدی به آن‌ها می پردازد. همچنین به دنبال دریافت مجوز برای اجرای کنسرت هستیم.

در پایان پیش از امضای آلبوم‌ها آرش فیاضی گفت: دراین آلبوم سعی کرده‌ایم اثری ارائه دهیم تا مخاطب بتواند مسائل روز را بشنود و به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی