جلسات هفتگی خانه ترانه، تنها یک‌بار در ماه برگزار می‌شود!

مدیر وبسایت

رسانه نوا – پنجشنبه سی‌ اردیبهشت ماه، یکی دیگر از نشست‌های «خانه ترانه» به مدیریت و اجرای «افشین یداللهی» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

جلسات خانه ترانه که اکثرا به صورت هفتگی یا یک‌هفته در میان برگزار می‌شد، این‌بار با حدود یک ماه تاخیر برگزار شد که افشین یداللهی در ابتدای جلسه با اشاره به این موضوع با کنایه به بی‌اهمیت بودن ترانه برای مسئولین اشاره کرد.

در ادامه و طبق روال همیشگی جلسات، ابتدا به ترانه‌خوانی و نقد آثار پذیرفته شده، پرداخته شد و طی آن «مهدى نظرپور» نخستین کسی بود که به خوانش اثر خود پرداخت. «امید موئید»، «محمد زربخش»، «احسان بایگى»، «ایمان اشرفى»، «على رمزى»، «محمد کاوه» و «شروین رحیم زاده» به خوانده اشعار خود پرداختند.

در این بین مهم‌ترین نقدی که به آثار وارد می‌شد کمبود اتفاقت محتوایی و شاعرانگی در آثار بود، چرا که ترانه‌ها عموما از نظر فنی و رعایت وزن و قافیه سالم بودند.

در ادامه «محمد ابراهیمى»، «عرفان عطارزاده»، «هما سعادت»، «عرفان سلیمى»، «آرش احترامى»، «رویا یعقوبى»، «محمدحسین رشیدى»، «رویا ابراهیمى»، «محمد درویش»، «على تهرانى»، «امید روزبه»، «رویا دیژن»، «سهیل احمدى»، «على ایلیا»، «میثم بهاران»، «عمران میرى»، «مهدى ایوبى» و «صابر قدیمى» نیز ترانه‌ها و اشعار خود را خواندند.

محمد ابراهیمی، هما سعادت، عرفان سلیمی و میثم بهاران در نمایشگاه کتاب امسال، نخستین مجموعه‌های خود را به چاپ رسانده بودند که در این جلسه به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

انتهای جلسه نیز با اجرای موسیقی زینده همراه بود و طی آن «مصطفى جلالى پور» با پیانو نوازی «وحید مهراد» به اجرای چند قطعه خاطره انگیز موسیقی ایرانی پرداخت.

گفتنی است نشست بعدی خانه ترانه ٢٧ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی