با عجیب‌ترین سازهای دنیای موسیقی آشنا شوید

ساز
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – گیتاز، ویلون و پیانو سازهایی هستند که همیشه آن ها را دیده‌ایم اما در دنیای موسیقی گاهی اوقات می‌توان سازهایی را یافت که شاید هیچکس آن را ندیده است.
به گزارش رسانه نوا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت موسیقی نیاز به سازهای خاصی دارد و هر یکی از سازها صدای خاص خودشان را تولید می‌کنند. این درحالی است که بعضی مواقع هنرمندان دست به کارهای جالبی می‌زنند و سازها را از حالت عادی خارج می‌کنند. سازهای دست ساز معمولا بسیار عجیب هستند و صداهایی بسیار متفاوت‌تر از آنچه با گوش ما آشنا است تولید می‌کند.

نانو گیتار

دنیای موسیقی هیچگاه دستگاهی به کوچکی نانوگیتار ندیده است و نخواهد دید. یکی از جالب‌ترین ابزارهایی که تا به حال ساخته شده گیتاری به اندازه ۱۰ میکرومتر است. این گیتار توسط دانشمندان دانشگاهی در آمریکا ساخته شده است که اندازه آن به کوچکی یک سلول بدن است. البته صدایی که این گیتار ایجاد می‌کند تنها به وسیله دستگاه‌های بسیار پیشرفته قابل شنیدن است.

پیانو لگویی

“هنری لیم” یکی از عاشقان لگو چندی پیش پیانویی با استفاده از لگو ساخت که تنها سیم‌های آن از وسیله‌ای دیگر ساخته شده بودند. او برای ساخت این پیانو نزدیک به دو سال زمان صرف کرد و نزدیک به ۱۰۰ هزار قطعه لگو را بر روی هم قرار داده است به همین علت از همان زمان در میان عجیب‌ترین ادوات موسیقی به حساب می آید. نکته جالب در مورد این لگو این است که صدایی کاملا طبیعی از آن به گوش می رسد.

ساز یخچالی

همانطور که از نام این ساز مشخص است با دستگاهی بسیار عجیب سروکار خواهیم داشت. “Iner Souster” آلمانی این ساز را ساخته و برای درست کردن آن از هر چه در آشپزخانه پیدا می‌شود، استفاده کرده است. بخش اصلی آن از یخچال با قرار گرفتن در کنار قابلمه و ظرف سالاد آماده شده است. نکته جالب در مورد این ساز این است که چند گروه ارکستر از آن به عنوان سازی با صدای جالب استفاده کرده‌اند.

ساز بادکنکی

در میان همه وسیله‌های موسقی شاید عجیب‌ترین آن ها را بتوان “ساز حبابی یا بادکنکی” دانست. این ساز توسط یک نوجوان به نام”آرون وندل” ساخته شده است که وسایل آن بسیار ساده هستند. وی با استفاده از چند لوله پی وی سی به همراه آب و دو عدد بادکنک به عنوان کمپرسور باد این ساز را ساخته است. وقتی کلیدها تکان می‌خورند با صدای ترکیدن حباب ها ساز نواخته می‌شود. صدای منحصر به فردی دارد که شاید شما را به یاد ترکیدن حباب های روی آب جوش بیاندازد.

Didgeridoo

درحالی که سازهای این لیست همگی منحصر به فرد هستند این ساز به نوعی کمی بیشتر آشناست. یکی از سازهای بادی که بومیان استرالیا از آن استفاده می‌کرده‌اند این روزها به عنوان قدیمی ترین ساز بادی دنیا شناخته می‌شود. صدای این ساز بسیار بم است و بیشتر شما را یاد فیلم‌های بومی یا قبلیه‌ای نشین می‌اندازد. این ساز بسیار بلند است به همین علت برای خارج کردن صدا از آن نیاز به توان زیادی از سوی نوازنده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی