۵۹ سالگی کارگردان مشهور ایرانی/عکس

همایون اسعدیان
محمدتقی فرهادپور

همایون اسعدیان نویسنده و کارگردان سینمای ایران که آثاری همچون “طلا و مس” را در کارنامه دارد، امروز شمع تولد ۵۹ سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

به گزارش افکار نیوز؛ همایون اسعدیان نویسنده و کارگردان سینمای ایران که آثاری همچون “طلا و مس” را در کارنامه دارد، امروز شمع تولد ۵۹ سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

همایون اسعدیان در سال ۱۳۳۷ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌ های آموزش فیلمسازی و ساختن فیلم‌ های ۸ م.م. آغاز کرد.

در سال ۱۳۵۷ به دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک وارد شد و به تحصیل در رشته سینما پرداخت و سالها در خانه سینما به فعالیت صنفی در بخش های مختلف پرداخت.

همایون اسعدیان

وی فعالیت در سینمای حرفه‌ ای را با عکاسی فیلم “دبیرستان” آغاز کرد و نخستین فیلم خود نیش را در سال ۱۳۷۳ کارگردانی کرد. فیلم طلا و مس با پرداختی زیبا و ساده اما تأثیر گذار، فیلمی پویا و تأمل‌ برانگیز در کارنامه فیلمسازی او می‌ باشد.

یک روز بخصوص (۱۳۹۵)، بوسیدن روی ماه (۱۳۹۰)، ده رقمی (۱۳۸۷)، طلا و مس (۱۳۸۷)، آخر بازی (۱۳۷۹)، شوخی (۱۳۷۸)، شب روباه (۱۳۷۵)، مرد آفتابی (۱۳۷۴) و نیش (۱۳۷۳) از جمله آثاری هستند که اسعدیان تاکنون کارگردانی آن‌ ها را بر عهده داشته است.

اسعدیان تاکنون تنها یکبار برای فیلم “آخر بازی” توانسته دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم فجر دریافت کند اما در سایر دوره ها اکثراً ناکام مانده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی