جشن امضای آلبوم «حرمان» امید نعمتی در رشت

پدرام حسنی

رسانه نوا – مراسم رونمایی و جشن امضای  آلبوم حرمان در کتاب فروشی ماه نو رشت برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، در این مراسم که علاقمندان موسیقی در آن حضور داشتند ابتدا امید نعمتی در خصوص ضرورت سفر به نقاط مختلف کشور و رونمایی اثر گفت: به دلیل نرسیدن آلبوم به مخاطبان در شهر های مختلف و اینکه این آلبوم در سفر ها و معاشرت هایمان در نقاط مختلف کشور شکل گرفته بود تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم؛ وی در مورد حضورشان در رشت به عنوان اولین شهر نیز چنین گفت: در زمان تنظیم آلبوم خیلی در رشت بودیم و برای عکس های روی جلد آلبوم هم به رشت سفر کردیم که عکس هایی که گرفتیم خوب از آب در نیامد.

صادق تسبیحی که آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را بر عهده داشته نیز افزود: برای ما خیلی مهم بود که اولین جایی این مراسم را برگزار  می کنیم، رشت باشد و تصاویر ذهنی که در قطعات داشتیم اکثرا در رشت و انزلی بود.

امید نعمتی در ادامه گفت: تصمیمان این بود که یک گروه از همان شهر هم بیاید و در مراسم موسیقی اجرا کنند اما به دلیل ایام فاطمیه این اتفاق در رشت محقق نشد.

این مراسم با پرسش هایی ادامه یافت و یکی از حاضرین از برگزاری کنسرت در رشت پرسید که امید نعمتی اینگونه پاسخ داد: رشت سالن استانداردی مثل خانم الانبیا را دارد که البته یک بار در دولت قبل قصد برگزاری کنسرت در این مجموعه را داشتیم که صورت نپذیرفت؛ بعد از عید که کنسرت ها شروع شود قطعا با حرمان به رشت خواهیم آمد.

پرسش دیگری که یکی از  مخاطبان  مطرح کرد در خصوص حضور هنرمندان متفاوت‌تری مانند پالت، چارتار، دنگ شو، دال و… در تلویزیون و رسانه های جمعی برای بیشتر دیده شدن بود که امید نعمتی اینچنین به پاسخ آن پرداخت: از اولین بار که به صدا و سیما می‌رفتیم و آن اجرای پانتومیم را اجرا کردیم این بحث بین اعضای گروه مطرح بود و جلسات زیادی برای پرداختن به این موضوع گذاشتیم که در نهایت تصمیم گرفتیم چنین کاری را انجام دهیم. نعمتی همچنین با اشاره به تیتراژ ها و آلبوم های سوپرمارکتی افزود باید مخاطب عام تر را به به گوش کردن چنین موسیقی هایی تشویق کرد و می توان از طریق کارهایی است هدف را تا حدودی برآورده کرد؛مثلا هدف ما از آوردن اشعاری از هوشنگ ابتهاج، نادر نادرپور، حسین منزوی، حمید مصدق و دیگر شاعران آلبوم شناساندن شاعران معاصر ایران به مخاطبان موسیقی پاپ بود. در شرایطی هستیم که وقتی کسی عکس احمد شاملو را در خیابان به دیگران نشان می‌دهد کمتر کسی او را می شناسد و باید برای کم کردن چنین اتفاقاتی این کارها کرد.

صادق تسبیحی نیز در ادامه افزود: رسانه هایی مثل صدا و سیما یک زمین بازی هستند و اگر هنرمندانی که دغدغه مند کار می کنند از این زمین فاصله بگیرند این زمین خالی نمی ماند بلکه با حضور هنرمندان سطح  پایین تری پر می‌شود.

در ادامه ی این مراسم صادق تسبیحی در پاسخ به چگونگی انتخاب نام این اثر چنین گفت: قطعه ی حرمان بازخوانی شده ی یک ملودی قدیمیست و یکی از دوستانمان پیشنهاد انتخاب این اسم را به ما داد ؛حرمان به معنای محروم ماندن است و این محرومیت باعث حالتی ناپایدار در افراد می شود که در قطعات آلبوم این فراز و فرودها شنیده می‌شود.

یکی دیگر از حضار در مورد گفته‌های امید نعمتی در خصوص اجرا در پیاده راه فرهنگی رشت پرسید که پاسخ نعمتی اینگونه بود: بله قرار بود گسترده تر از یک برنامه و در تمام کشور این کار را در اماکنی مانند پارک ها و جاهایی که به میراث فرهنگی مربوط است انجام دهیم که به دلیل تهیه ی آلبوم حرمان و مسائل دیگر هنوز موفق به انجام این کار نشدیم آما در برنامه های آینده مان هست.

پایان بخش این برنامه امضای آلبوم برای حاضرین و عکس های یادگاری مخاطبان به هنرمندان محبوبشان بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی