عبدالمجید کیانی رئیس گروه موسیقی فرهنگستان هنر شد

عبدالمجید کیانی
سام بورنگ

رسانه نوا – عبدالمجید کیانی چهره ماندگار موسیقی ایرانی که عضو پیوسته فرهنگستان هنر است به عنوان رئیس گروه موسیقی این فرهنگستان انتخاب شد.

به گزارش رسانه نوا، طی احکامی جداگانه از سوی علیرضا اسماعیلی، سرپرست این فرهنگستان، گروه موسیقی فرهنگستان هنر با ریاست سید عبدالمجید کیانی هندی، مدرس موسیقی ایرانی، نوازنده سنتور و از چهره‌های ماندگار این عرصه، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

استاد کیانی دارای نشان عالی دولتی در بخش فرهنگ و هنر کشور است که عضویت در شورای عالی یونسکو در ایران، مدیریت مرکز حفظ و پژوهش موسیقی ایران و همچنین مدیریت گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹ را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد و تاکنون چندین کتاب و مقاله پژوهشی از وی منتشر شده است.

شاهین فرهت، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، دکترای آهنگسازی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه نیز به عنوان عضو دائم این گروه منصوب شد.

همچنین محمدسعید شریفیان، دکترای فیزیک صوت و موسیقی الکتروآکوستیک دانشگاه پادوا ایتالیا، داریوش طلایی، عضو هیات علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران، علی اصغر بیانی، مدرس موسیقی در دانشگاه تهران و کاوه خورابه، پژوهشگر عرصه موسیقی، به مدت دو سال به عضویت این گروه درآمدند.

احمد صدری نیز طی حکمی دیگر به عنوان قائم مقام و دبیر گروه موسیقی فرهنگستان هنر انتخاب شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی