علی جنتی: باید آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم

سام بورنگ

رسانه نوا – «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه ما باید با دستگاه‌های موسیقی آشنا شوند، از طرفی باید آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد شوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند.

جنتی در سیزدهمین جلسه گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیان کرد: بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی هنوز هم در نوع موسیقی و این‌که کدام موسیقی حلال و کدام موسیقی حرام است، اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را به خوبی می‌شناسند. مراجع تقلید نیز نظر خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: من با مراجع تقلید بسیاری مواجه شدم که موسیقی را مطلقا حرام می‌دانند. حالا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر راه‌اندازی شده است. به هر صورت ما با مردم مواجه هستیم که تابع مراجع هستند و این موضوعات باید در فضایی حل و فصل شود. حوزه‌های علمیه ما باید با دستگاه‌های موسیقی آشنا شوند و از طرفی باید یکسری آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد شوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

آقای علی جنتی شما که علاقه مند هستید از راهنمایی های مجتهدین عالی قدر در زمینه فرهنگ استفاده کنید خوب است به راهنمایی های اخیر آیت ا… جوادی آملی که مسئله دیاثت را در عرصه سیاست و اقتصاد تبیین فرمودند هم توجه بفرمایید؛ التفات دارید که وقتی این مسئله در عرصه سیاست و اقتصاد مطرح و قابل بررسی هست در عرصه فرهنگ هم می تواند چنین موضوعی صدق کرده و مصداق هم داشته باشد لاجرم قبل از اظهار نظر مسئولین به خصوص در عرصه فرهنگی انتظار می رود مطالعات جدی و بررسی های دقیق از نظرات آیات عظام صورت گرفته تا نیازی به تکرار مکررات نباشد

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی