سانسور موسیقی، گریبان‌گیر اصغر فرهادی شد

مدیر وبسایت

رسانه نوا – بعد از فیلم بارکد و اژدها وارد می‌شود، «فروشنده» اصغر فرهادی برای دریافت مجوز اکران دچار تغییر در موسیقی می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده، قرار است صدای «ملوک ضرابی» از فیلم «اصغر فرهادی» حذف گردد. در ماه های گذشته فیلم های متعددی گرفتار سانسور شدند و اصلاحیه هایی برای حذف یا تغییر موسیقی های فیلم اعمال می شود. چندی پیش در آستانه اکران فیلم بارکد، اصلاحیه ای برای این فیلم آمد که صدای خواننده رپ (یاس) از تیتراژ حذف شود. این مسئله درحالی عنوان شد که در جشنواره فیلم فجر بارکد با صدای یاس اکران شد.

حذف قطعه «رعنا» با صدای ملوک ضرابی از فیلم فرهادی خبری است که هرچند هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما شنیده شده که حذف این قطعه از فیلم قطعی شده است. اصغر فرهادی در نشست رسانه‌ای آخرین ساخته‌اش در جشنواره فیلم کن اعلام کرده بود فیلمش ادای دین به این خواننده است. نام شخصیت اصلی فیلم نیز «رعنا» است. کارگردان و سایر عوامل فیلم فروشنده، هنوز در قبال این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند. ملوک ضرابی زاده ۱۲۸۶ خورشیدی در کاشان خواننده موسیقی سنتی ایرانی بود. او در خواندن تصنیف و آهنگ‌های ضربی ماهر بود. از وی صفحه‌های بسیاری باقی‌ مانده‌است. ملوک ضرابی در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۷۸ در آپارتمان شخصی‌اش در تهران زندگی را وداع گفت و در یکی از قطعات عمومی بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی