جشنواره کلاسیک تا معاصر برگزار می‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – جشنواره کلاسیک تا معاصر از پنجم تا دهم دی ماه برگزار می‌شود.

مهدی عبدالوهاب، مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره کلاسیک تا معاصر در مورد این رویداد موسیقایی گفت: ششمین دوره جشنواره از تاریخ ۵ تا ۱۰ دی‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این جشنواره به غیر از گروه‌های داخلی، چهره‌های خارجی چون پروفسور آلبرت ساسمن، نوازنده‌ی پیانو از اتریش حضور خواهند داشت. خانم لیلا رمضان همراه با تریوی خود از کشور سوییس و ایتالیا حضور دارند و همین‌طور چهار ارکستر: ارکستر مجلسی شرق، ارکستر ریکوردر پارس، ارکستر موسیقی نو، ارکستر کروما در کنار سُلیست‌هایی که در این برنامه حضور دارند به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی در مورد تفاوت این دوره نسبت به پارسال گفت: در این دوره از نوازنده‌های خارجی دعوت شده و همچنین تعدادی از نوازنده‌های جوان که در جشنواره‌ی موسیقی جوان بوده‌اند نیز اجرا خواهند داشت. در این دوره بیشتر از اینکه برنامه‌ی تکنوازی باشد گروه‌های مانند کوارتت و تریو هم حضور دارند.

عبدالوهاب در مورد نقش برگزاری چنین جشنواره‌ای در معرفی موسیقی مدرن به جامعه گفت: این جشنواره تقریباً تنها جشنواره‌ای است که موسیقی مدرن و موسیقی معاصر را معرفی می‌کند و چون استقبال از این جشنواره سال‌های گذشته هم خوب بود سعی بر این است که بیشتر تمرکز بر موسیقی مدرن و معاصر باشد تا موسیقی‌های دوران گذشته.

وی در پایان اضافه کرد: از انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی تشکر می‌کنم که نهایت همکاری را داشتند.

شایان ذکر است که شروع بلیط فروشی این جشنواره از اواسط آذر ماه خواهد بود که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی