دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی فراخوان داد

سام بورنگ

رسانه نوا، فراخوان مقالات بخش پژوهشی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با هدف ارتقاء سطح پژوهش و مطالعات موسیقایی و همچنین ایجاد موقعیتی مناسب برای ارائه ی پژوهش‌های انجام شده اعلام شد.

به گزارش رسانه نوا، فراخوان مقالات برای شرکت در بخش پژوهش دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی به شرح ذیل برای علاقمندان و مخاطبان اعلام شد:

متن فراخوان:

موسیقی کلاسیک ایران، در چند دهه‌ی اخیر، به‌ویژه در مراکز دانشگاهی، بیش از پیش موضوع بحث پژوهش بوده است و دست‌اندرکاران و دانشجویان موسیقی در مقاطع مختلف و با رویکردهای گوناگون فعالیت‌های تحقیقاتی قابل‌توجهی را به انجام رسانده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع کمیته‌ی سیاست‌گذاری جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک ایران بر آن است تا به سهم خود نقشی در ارتقاء سطح پژوهش و مطالعات در این زمینه را ایفا کند و موقعیتی برای ارائه‌ی این پژوهش‌ها فراهم آورد.

در این راستا از محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان صاحب‌تالیف این حوزه دعوت می شود مقالات خود را با موضوعات مرتبط با موسیقی کلاسیک ایران با محورهایی چون اصطلاحات، مفاهیم، سبک‌ها وشیوه‌ها، گونه‌ها، احوال و آثار موسیقیدانان، روش‌ها و تجربیات ثبت موسیقی، تجزیه و تحلیل و دیگر موضوعات مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی به نشانی ایمیل جشنواره بفرستند.

جشنواره دربردارنده‌ی سه نشست پژوهشی در سه روز خواهد بود و پس از داوری اولیه‌ی مقالات، از برگزیدگان این بخش دعوت خواهد شد که مطالب خود را در این نشست‌ها ارائه کنند. در اختتامیه‌ی جشنواره به برگزیدگان اول تا سوم این بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

از علاقه مندان به شرکت در این بخش دعوت می شود که چکیده و متن مقاله خود را حداکثر تا تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶ به نشانی ایمیل بخش پژوهش جشنواره ICMFRS@GMAIL.COM ارسال نمایند.

پیش از این دکتر مریم قرسو به عنوان دبیر اجرایی بخش پژوهش و استاد داریوش طلایی، رضاپرویز زاده و بابک خضرایی به عنوان اعضای هیات علمی و داوران بخش پژوهش دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی شده اند.

دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی