فرزاد طالبی: برای محرم خود هنرمندان به اجرای صحنه‌ای علاقه ای نشان نداده اند

محدثه برهانی

رسانه نوا – فرزاد طالبی درباره نحوه صدور مجوز برای اجراهای صحنه‌ای در ماه‌های محرم و صفر توضیح‌هایی را ارایه کرد.

فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگویی با بیان توضیحاتی در خصوص اجرای صحنه‌ای در ماه‌های محرم و صفر گفت: اجرای صحنه‌ای برای موسیقی سنتی و کلاسیک به‌جز دهه اول محرم تا سوم امام حسین (ع)، اربعین، رحلت پیامبر (ص) و ایام شهادت ماه صفر با احتساب چند روز قبل و بعد از این ایام، منعی ندارد.

طالبی با تاکید بر موضوع مجوز نگرفتن موسیقی پاپ برای اجرای صحنه‌ای در ماه‌های محرم و صفر گفت: آثار عاشورایی قطعا مجوز خواهند گرفت و ما از این موضوع بسیار خوشحال می‌شویم؛ اما در حال حاضر اگر کسی در حوزه‌های کلاسیک، سنتی و اصیل حتی اگر مناسبتی (مرتبط با عاشورا و محرم) نباشد، در ایامی به‌جز ایامی که ذکر کردم، درخواست بدهد، قبول خواهد شد.

وی در خصوص آثار موسیقی سنتی نیز خاطر نشان کرد: مفهوم موسیقی سنتی نیز دینی است، وقتی اشعار حافظ و مولانا خوانده می‌شود، در واقع درون‌مایه مذهبی دارند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در خصوص درخواست‌های هنرمندان در این ماه و برای اجرای صحنه‌ای گفت: خود هنرمندان به کار صحنه‌ای علاقه‌ای نداشتند و به‌دنبال این بوده‌اند که موسیقی اباعبدالله (ع) را در فضای مجازی ارایه کنند و فکر می‌کردند مخاطبان آن‌ها در فضای مجازی بیشتر از اجرای صحنه‌ای است.

در پایان طالبی درخصوص کیفیت آثار عاشورایی تولیدشده نیز بیان کرد: جای کار برای موسیقی عاشورایی بسیار است البته تا به امروز آثار فوق‌العاده‌ای مانند “خسوف” اثر محمدسعید شریفیان و “نی‌نوا” اثر حسین علیزاده خلق شده‌اند. ارادت و علاقه هنرمندان حوزه موسیقی به اباعبدالله (ع) آن‌قدر زیاد است که انتظار می‌رود کار بیشتری نیز انجام شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی