کتاب «موسیقی دوستی ایران و آذربایجان» در باکو منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – کتاب «موسیقی دوستی ایران و آذربایجان» به همت رایزنی فرهنگی کشور در باکو چاپ و منتشر شد.

کتاب «موسیقی دوستی ایران و آذربایجان که» توسط توفیق باکی خانف، از موسیقی دانان و آهنگسازان مشهور جمهوری آذربایجان با اشعاری از شاهین فاضل تنظیم و به همت نمایندگی فرهنگی کشورمان در باکو به چاپ و نشر رسید.

در راستای چاپ این اثر فرهنگی، توفیق باکی خانف، موسیقی دان و آهنگساز مشهور آذربایجان ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران و دیدار با ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان به بیان مباحثی در خصوص سرود ساخته شده پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات موجود فرهنگی، اینگونه اقدامات را از سوی نخبگان فرهنگی و هنری موجب تقویت روابط فرهنگی دو جانبه دانست و اظهار کرد: در پی هماهنگی‌های به‌عمل آمده این سرودها توسط گروههای موسیقی مشترک ایران و آذربایجان در هر دو کشور اجرا خواهد شد.

همچنین وی تصریح کرد: اخیراً سرود دوستی ایران و آذربایجان به طور آزمایشی توسط ارکستر بزرگ آذربایجان در مراسم بزرگداشت ۸۵ سالگی توفیق باکی خانف در سالن بزرگ فلارمونیای شهر باکو با حضور مسئولان فرهنگی جمهوری آذربایجان و رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به اجرا درآمد و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

بنابر اعلام این خبر، در این دیدار مقرر شد تا اجرای سرود مذکور همزمان با برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان که در اواخر سال جاری در تهران و چند شهر کشورمان صورت می‌گیرد، اجرا شود.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

با سلام
مطلب جالب و حائز اهمیتی بود
حتماً در سایت خبری «امید آذربایجان» و نشریه فرهنگی ورزشی آذربایجان غربی(امید و افتخار) منتشر خواهد شد.
با تشکر

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی