کامه راتا در تالار رودکی اجرا می‌کند

سام بورنگ

رسانه نوا – چهار کنسرتو گیتار کامه راتا به رهبری کیوان میر هادی در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

به گزارش رسانه نوا، چهار کنسرتو گیتار کامه راتا به رهبری کیوان میر هادی  ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی اجرا می‌شود.

در این کنسرت آثاری از؛ آنتونیو ویوالدی – سیمونه اینارللی – آنتون گارسیا آبریل – خواکین رودریگو نواخته می شود.

کنسرتو لفظی باستانی و اصلا به معنای مقابله و تعقیب و گریز یک نوازنده در برابر ارکستر است و در میانه همهمه سوال و جواب ها و تنش های این دو ،  آهنگی مطلوب با فرمی بدیع شکل می گیرد. دیالوگ یاد شده چه مربوط به سده هجدهم اروپا و بافت مینیاتوری و غنی و بدون گزافه گویی ایتالیا  (در کنسرتو ر ماژور ویوالدی) باشد یا نگاه نئو کلاسیکی  کند به رقص های دربار اسپانیای رنسانس و مجموعه بی بدیل گاسپار سانز( تقریبا همدوره نگارگری های مکتب مغول- تبریز اول  – فانتزی جنتلمن رودریگو )  یا با تکنیک های” نت به مثابه نور و افکت”  قرن”بیست – بیست و یک” آمیخته باشد و قصه ای مه آلود و کوتاه از آوارگی  پشت مرزها بگوید ( داستان مرز- سیمونه اینارللی) یا اصلا برود سراغ سواحل نیلگون مدیترانه و گرما و حرارت و رطوبت اسپانیا و یادی پست مدرن کند از معماری سبک مودِهار مراکشی اواخر ” آرس نُوا” این کشور(کنسرتو گارسیا آبریل) ، هدفی جز خلق لحظاتی دلپذیر از موسیقی نداشته و در شکل عموما سه قسمتی  و نه چندان طولانی ،بافتی ظریف و بی ادعا را بنام “کنسرتو” شکل می دهند.

سولیست های این اجرا؛ شاهین قلی زاده – شایان قضاوی – حسین مصدق – کیوان میرهادی هستند . که همگی دارای تحصیلات آکادمیک موسیقی بوده و اجراهای متعددی داشته اند.

کیوان میرهادی – ۱۳۳۸ تهران

نوازنده گیتار و رهبر ارکستر کامراتا و دبیر مسابقات کشوری گیتار و ویولون تهران است.موسیقی را از سن ۹ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۵۹، گیتار کلاسیک را در محضر دکتر سیمون آیوازیان فرا گرفت. او بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی درس‌های تئوری موسیقی، آهنگسازی و رهبری ارکستر را به صورت خودآموخته از سال ۱۳۶۹ شروع کرد.

میرهادی در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی-کاربردی و هنرستان موسیقی به تدریس اشتغال داشته و دارد. وی در زمینه تالیفات موسیقی یک کوارتت زهی، رکوئیم، مجموعه فولکلورهای ایران تنظیم برای کر و ارکستر زهی، ۳ فولکلور برای ارکستر، مجموعه قطعات تریو و کوارتت برای گیتار کلاسیک را نوشته‌است.

ارکستر فعلی تحت رهبری میرهادی بنام “کامه راتا” است که از سال ۱۳۸۱ مشغول فعالیت در زمینه موسیقی کلاسیک و موسیقی معاصر است.

حسین مصدق – ١٣۶۵ گرگان

فراگیری گیتار را از سال ٨٢ با سبک فلامنکو نزد سام عربعلی آغاز کرد و دوره گیتار کلاسیک را نزد شاهرخ رحیمی گذراند.مصدق اجراهای متعددی با تریو گیتار گرگان به همراه سام عربعلی و شاهرخ رحیمی در شهرهای بابل،گنبد،گرگان و اصفهان داشته است. کسب رتبه سوم کشوری در دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان(شهریور ٩۵) و راه یابی به مرحله نیمه نهایی فستیوال بین المللی استانبول در فروردین  ۹۷از دستاوردهای او است.

شاهین قلی زاده – ۱۳۶۸ ارومیه

فارغ التحصیل  هنرستان عالی موسیقی است و از مستر کلاس های نیکیتا کوشکین، اولِگ بویکو، لیلی افشار، دوراناکو و پدرو ایسکردو بهره برده است. قلی زاده از سال ۸۳ اجراهایی متعدد با ارکسترها و آنسامبل های مختلف سمفونیک و گیتار مخصوصا ارکستر زمان  داشته و در اولین دوره جشنواره ملی جوان ایران در سال ۸۹ موفق به کسب مقام اول شده است و در حال حاضربه تدریس گیتار کلاسیک اشتغال دارد.

شایان قضاوی –  ۱۳۶۸ اصفهان

گیتار و دروس تئوریک موسیقی را نزد کیوان میرهادی شروع نمود سپس در آکادمی و   Anrea dieci   و آکادمی  موریس راول نزد پروفسورMilan Rigondi    وMilan centro Bruno Giufreddi از مستر کلاس های نیکلا جاپلی،  موفق به اخذ دیپلم گردید. او در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ افشار، کوشکین ، دزیدریو و دیلا بهره برده است. قضاوی برنده اول مسابقه جوان ۱۳۸۸ و برنده اول مسابقه کشوری گیتار کلاسیک ۱۳۹۱ است و کنسرت هایی متعدد در ایران و ایتالیا برگزار کرده است.

چهارکنسرتو گیتار کامه راتا ۱۰ مرداد در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

 

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی